Naše názory
Vydaváme nejen své oficiální tiskové výstupy, ale naši představitelé poskytují elektronickým i tištěným médiím rozhovory a komentáře. Ve formuláři níže můžete zadat, čí názory a z jaké oblasti chcete vyhledat.
Pražská programová konference nabídla diskusi a témata před volbami
Vzdělávání, doprava a životní prostředí – to byla témata, nad kterými dnes diskutovalo více než šest desítek účastníků Pražské programové konference TOP 09. Členy a budoucí kandidáty přišel informovat o strategii a cílech letošních komunálních voleb také předseda TOP 09 Jiří Pospíšil.
Růžička: Maturanti by sloh psát neměli
Maturita z českého jazyka má ve státní části tři části. A to je didaktický test, písemná práce a ústní zkouška. Pro zjištění kvality výstupů středoškoláků i pro srovnání a garantování nějaké úrovně by stačil jenom didaktický test.
Růžička: Školky by neměly povinně přijímat dvouleté děti
Představa, že se ve školkách, kde je běžné 20, ale také 28 dětí na jednu učitelku, budou míchat 1,5leté nebo dvouleté děti je dost děsivá. Podle mě jsou daleko lepším řešením dětské skupiny. Myšlenka dětských skupin mně přijde naprosto skvělá.
Růžička: O kvalitě školy a učitelů spolurozhoduje ředitel
Pokud vedu školu nebo nějakou instituci, tak samozřejmě chci, aby fungovala co nejlépe. Se špatnými učiteli, které budu odměňovat jenom proto, že jim nadržuju, tak škola nikdy dobrá nebude. A k čemu bych byl ředitel, kdybych nechtěl, aby moje škola byla co nejlepší.
Praha 6 ostrovem pozitivní deviace
Čekají nás velmi důležité volby. Česká republika stojí na rozcestí. Potvrdíme polistopadový vývoj a půjdeme na Západ, nebo zvítězí antisystémové strany s oligarchou toužícím po moci? Praha 6 ví, že chce na Západ.
Růžička: Chceme kvalitní učitele
Zásadní a nezpochybnitelná věc je, že chceme, aby byli učitelé kvalitní. Sledovat jejich kvalitu je samozřejmě věc, která je nesmírně důležitá.
Růžička: Musíme investovat do vzdělání
Stále mluvíme o tom, že jsou učitelé málo placeni. To není ale jenom otázka platů učitelů, to není otázka investic do učitelů, to je otázka toho, jestli si vůbec vážíme vzdělání. Financemi mi společnost dává jasně najevo, že si vzdělání neváží, že do něj nedává tolik, kolik by měla.
Růžička: Vzdělání bychom si měli vážit
Učitele platíme ze všech zemí OECD nejhůř. Mají 56 procent průměrného platu vysokoškoláků v této zemi. Nevážíme si své budoucnosti. To není investice do jednotlivých učitelů, to je investice do našich dětí, tím pádem do naší budoucnosti.
Růžička: České školství potřebuje vizi
V tomto volebním období máme už třetího ministra školství. Změny se nedají hodnotit vůbec pozitivně. Chybí kontinuita, vize a dlouhodobá práce. Měl jsem na mysli kontinuitu ve školství, která by měla být napříč politickými pohledy a politickými stranami. Měníme ministry neuvěřitelnou rychlostí.
Růžička: Musíme zvýšit prestiž učitelů
Měli bychom se soustředit na to, abychom problémy, které souvisí s prestiží učitelského povolání, vyřešili. Chceme přece učitelské školství zlepšit a musíme ho zlepšit. Jsme ve fázi, že se musíme někam posunout.