Naše názory
Vydaváme nejen své oficiální tiskové výstupy, ale naši představitelé poskytují elektronickým i tištěným médiím rozhovory a komentáře. Ve formuláři níže můžete zadat, čí názory a z jaké oblasti chcete vyhledat.
![Růžička: Jednotné přijímací zkoušky musí mít smysl](/files/photos/large/20160803133558.jpg?max-width=600&max-height=600)
Růžička: Jednotné přijímací zkoušky musí mít smysl
Měli bychom je využít jako nástroj, kdy si student napíše třeba 15 škol a systém by řekl: „Ano, napsal jsi přijímací zkoušky, tak patříš na nejlepší školu nebo patříš na školu, kterou sis napsal až na 10. pořadí.“ To by mělo smysl.
![Růžička: Vyšší platy učitelů jsou investicí do dětí](/files/photos/large/20160803133601.jpg?max-width=600&max-height=600)
Růžička: Vyšší platy učitelů jsou investicí do dětí
Jde o to, abychom měli pro svoje děti ty nejlepší učitele. Samozřejmě, že ze špatného učitele tím, že mu přidáte 10 tisíc, dobrého neuděláte. Ale budete mít šanci si učitele sehnat, vybrat a také je zaplatit.
![Růžička: U matematiky je důležitá její výuka](/files/photos/large/20160901170639-2.jpg?max-width=600&max-height=600)
Růžička: U matematiky je důležitá její výuka
U matematiky je důležitá správná výuka. Myslím si, že na střední škole by měl každý projít v dostatečném rozsahu výukou matematiky, protože učí věci, které jiné obory ne.
![Adamová: Dvojjazyčné vysílání podpoří jazykové znalosti](/files/photos/large/20160422141742.jpg?max-width=600&max-height=600)
Adamová: Dvojjazyčné vysílání podpoří jazykové znalosti
„Navrhnu, aby Česká televize nabídla duální vysílání už příští rok. Této možnosti by mohlo nově využít až 60 procent českých domácností,“ řekla místopředsedkyně TOP 09 Markéta Pekarová Adamová.
![Pecková: Komerční vystavování těl zemřelých je neetické](/files/photos/large/20170227115216.jpg?max-width=600&max-height=600)
Pecková: Komerční vystavování těl zemřelých je neetické
Komerční využívání a vystavování těl zemřelých, zvláště pokud k tomu nedali za života souhlas, považuji za naprosto nevkusné a neetické a nemusím čekat, až to účinnost novely zákona o pohřebnictví 1. 7. 2017 zakáže.
![Nováková: Vzdělávací systém potřebuje zmodernizovat](/files/photos/large/20160826132912.jpg?max-width=600&max-height=600)
Nováková: Vzdělávací systém potřebuje zmodernizovat
Naše školy jsou duchem stále jako před 100 lety. Nezachrání to ani nové financování, ani kariérní řád. Šancí byly rámcové vzdělávací programy, které začaly platit před 15 lety. Dodnes zůstala nevyužitá.
![Putnová: Učitelům půlroční volno na vlastní studium](/files/photos/large/20160801114610.jpg?max-width=600&max-height=600)
Putnová: Učitelům půlroční volno na vlastní studium
Až půl roku neučit, ale sám studovat. Takovou možnost chce učitelům základních a středních škol s minimálně patnáctiletou praxí dát poslankyně TOP 09 Anna Putnová.
![Růžička: Ke vzdělávání potřebují mít studenti motivaci](/files/photos/large/20160901170639-2.jpg?max-width=600&max-height=600)
Růžička: Ke vzdělávání potřebují mít studenti motivaci
Ať se učíte zavazovat tkaničky, jezdit na lyžích nebo matematiku, měli byste mít nějaký zájem. Měl by Vám to někdo ukázat, vysvětlit. Měl by Vás někdo opravovat. Vynecháváme motiavační stránku. Tím, že jako motivaci zvolíme bič, nikdo na lyžích jezdit lépe nebude.
![Putnová: Rozvoji učitelů pomůže půlroční studijní volno](/files/photos/large/20160304111656.jpg?max-width=600&max-height=600)
Putnová: Rozvoji učitelů pomůže půlroční studijní volno
Byla bych ráda, kdyby se podařilo kromě karierního postupu a finanční předvídatelnosti pro učitele dostat do zákona také můj pozměňující návrh. Tím by měla být dána možnost soustavného vzdělání v délce maximálně 6 měsíců pro učitele, kteří mají praxi 15 a více let.
![1 Vzdělaná společnost](/files/photos/large/20170216130510.jpg?max-width=600&max-height=600)
1 Vzdělaná společnost
Škola v poslední době ztratila monopol na vzdělávání! Čím dál tím více se na vzdělávání podílejí i další instituce, sdělovací prostředky, sociální sítě, ale i rostoucí možnosti cestování a snadno dostupný kontakt s celým světem.Vědomosti a informace rychle ztrácejí svoji hodnotu, žádná škola nemůže stačit tempu oborového vývoje, je třeba, aby se tato skutečnost promítla do pojetí vzdělávání 21. století i do činnosti škol.