Naše názory
Vydaváme nejen své oficiální tiskové výstupy, ale naši představitelé poskytují elektronickým i tištěným médiím rozhovory a komentáře. Ve formuláři níže můžete zadat, čí názory a z jaké oblasti chcete vyhledat.
Kania: Máme čtrnáct vzdělávacích politik, školský systém je roztříštěný
Nemá univerzitní tituly, podnikání ve školství vymyslel na páté avenue a úspěch si tvrdě odpracoval. „Kdybych vystudoval školy, nikdy bych takovou ‚hloupost‘ neudělal. Vůbec jsem nevěděl, co všechno se může stát a tak jsem se ničeho nebál. A vyšlo to," říká o budování sítě škol Ondřej Kania.
Růžička: Budoucnost musíme řešit teď
Studenti se ve školách připravují na současná zaměstnání, která ovšem za 20 let z velké části zaniknou, upozorňuje Jiří Růžička, prvním místopředseda Senátu PČR a bývalý ředitel gymnázia Gymnázia Jana Keplera. Problémy českého školství se podle něj řeší pomalu, nebo vůbec.
Adamová: Dětské skupiny bychom měli podporovat
Myslím si, že je to skvělé doplnění péče a je důležité, abychom to financování, které případně skončí z evropských fondů, byli schopni nahradit, protože už jich dneska je bezmála tisíc. Bylo by potřeba ještě dalších několik stovek, aby byly schopny pokrýt veškerou poptávku.
Vácha: O předškolním vzdělávání si mají rozhodovat rodiče
My zastáváme názor, že o předškolním vzdělávání si mají rozhodovat rodiče, měla by o tom rozhodnout svobodná vůle rodičů, jestli dítě pošlou do školky nebo ne. Tím myslíme i poslední rok předškolního vzdělávání.
Priority TOP 09 pro kvalitnější školství
Různorodost škol, důraz na jazykovou gramotnost, schopnost studentů komunikovat a učit se, ale také dostatek škol a klasických i alternativních školek v místě, kde děti a žáci bydlí. To jsou priority, které u příležitosti konce školního roku představili experti TOP 09.
TOP 09: Chceme vyšší kvalitu škol už v příštím školním roce
Různorodost škol, důraz na jazykovou gramotnost, schopnost studentů komunikovat a učit se, ale také dostatek škol a klasických i alternativních školek v místě, kde děti a žáci bydlí. To jsou priority, které dnes u příležitosti konce školního roku představili experti TOP 09.
Růžička: Výsledky maturit jsou problém celé společnosti
My se bavíme o testování. Ale matematika je obor, který má rozvíjet věci, které jiné obory nerozvíjí. To je například schopnost analyzovat věci, logicky uvažovat, dojít k ověřitelnému výsledku. To jsou přece krásné věci, které nic jiného než matematika nemůže rozvíjet.
Růžička: Maturitní test je závod s časem
Náročnost předmětu, podcenění ze strany studentů a nedostatečná příprava. To jsou podle ředitele gymnázia Jana Keplera a senátora za TOP 09 Jiřího Růžičky hlavní problémy.
Růžička: Maturanti by sloh psát neměli
Maturita z českého jazyka má ve státní části tři části. A to je didaktický test, písemná práce a ústní zkouška. Pro zjištění kvality výstupů středoškoláků i pro srovnání a garantování nějaké úrovně by stačil jenom didaktický test.
Válek: Bezlepková jídla do škol patří
Zajistit dietní jídlo dětem ve školních jídelnách je problém. Přitom podle mého názoru zbytečný. Pokud vše po systémové stránce funguje, je to dané především nezájmem. Nezájmem politiků, pod které školy spadají, nezájmem školních družin a jejich vedení.