Naše názory
Vydaváme nejen své oficiální tiskové výstupy, ale naši představitelé poskytují elektronickým i tištěným médiím rozhovory a komentáře. Ve formuláři níže můžete zadat, čí názory a z jaké oblasti chcete vyhledat.
Putnová: Odchodu ministra Chládka nelituji
„Já jsem byla jedna z těch, kteří kritizovali kroky pana ministra Chládka v době, kdy byl pevně v pozici. Mohu s čistým svědomím říct, že jeho odchodu nelituji.“
Pecková: Lanzarotská konvence musí změnit i české školství
Po osmi letech schválili i čeští poslanci tzv. Lanzarotskou konvenci, která znamená větší ochranu dětí před sexuálním násilím. „Jsem ráda, že se mi podařilo konečně dovést tuto úmluvu v našem Parlamentu k ratifikaci,“ říká poslankyně Gabriela Pecková.
Putnová: Ministr Chládek nepředložil žádnou strategii
Budu chtít vědět, že prostředky, které ministr žádá, budou využity smysluplně a koncepčně. Tomu zatím nic nenapovídá.
Putnová: Novela vysokoškolského zákona je promarněná šance
„Novela se nezabývá financováním vysokých škol, ani prioritními obory. Je bezzubá, avšak o to více alibistická,“ říká poslankyně a expertka TOP 09 pro školství Anna Putnová.
Putnová: Pro prezidenta je nedůstojné stylizovat se do role kádrováka
Prezident republiky tady nemůže suplovat ani lustrační oddělení a nemůže tady suplovat ani kádrové oddělení. Stylizovat do role kádrováka, je pro prezidenta republiky nedůstojné.
Nováková: Studenty zradil malý přehled, ne Jidáš
Je dobře, že se námitky studentů zatím netýkají přírodních věd a matematiky. Neuznáváte filosofa Pythagora, proto nebudete pracovat s jeho větou?
Putnová: Jak nenaletět prezidentu Zemanovi
Nyní přichází do Sněmovny novela vysokoškolského zákona. Je zde tedy příležitost pro prezidenta Zemana vstoupit razantně do hry, vybudit emoce a vyvolat reakci na své kroky. Doufá totiž, že mu poté bude odebrána pravomoc jmenovat profesory, kterou nechce mít.
Putnová: Za koho kope ministr Chládek?
Za školství? Nápady, které nabízí, tomu neodpovídají. Jeho způsob řízení rezortu jsem už dříve popsala jako bolševizaci školství.
Putnová: Ministr Chládek začíná od konce
Digitalizaci se nebude možné vyhnout, ale my se prvně musíme ptát, co je jejím cílem. Individualizace, tak jak to naznačil pan ministr, je naprosto nedostatečný důvod.
Adamová: Poznejme inkluzivní základní školy
Považuji za důležité, aby se politici seznamovali s fungováním škol přímo v terénu a hovořili s těmi, jichž se pak změny dotknou nejvíce – s učiteli, řediteli škol ale i samotnými žáky.