4. 10. 2012

Helena Langšádlová TOP 09

 

Za zásadní považuji oddělení tranzitní dopravy od ostatní. Tranzitní dopravu je nezbytné usměrňovat, aby co nejméně zatěžovala život ve městech a obcích a neničila komunikace. Zavedeme systém Metropolitní integrované dopravy (MID), tedy spojení dosud fungujících systémů dopravy v Praze a v našem kraji do jednoho celku. Cestující budou používat jednu jízdenku na celém území Středočeského kraje i Prahy. Pražský okruh rozhodně nepovede po trase, kterou zakreslil Dr. D. Rath do Zásad územního rozvoje kraje. Pokud budou vydána příslušná územní rozhodnutí, povede po trase, která již byla ve VUC Pražského regionu. Kraj je zřizovatelem středních škol. V této souvislosti považuji za zásadní strukturu oborů, která má odpovídat situaci na trhu práce, tak aby absolventi měli co nejlepší uplatnění. Proto při stanovování této struktury je nezbytná spolupráce se zaměstnavateli i úřady práce. Zaměstnanost zvýšíme i zlepšením mobility obyvatel našeho kraje. Naše ekonomika a zaměstnanost je výrazně závislá na exportu, proto jsem jako poslankyně předložila dva návrhy zákonů, které export podporují.

 

Josef Řihák ČSSD

 

Pokud ČSSD uspěje ve volbách, budeme pokračovat v rekonstrukcích krajských silnic, do jejichž obnovy kraj v letech 2009 - 2011 investoval 7,2 miliardy korun. Chceme pokračovat v rozvoji Středočeské integrované dopravy a v postupné obnově regionálních vlaků. Chceme udržet rozsah železniční dopravy v kraji. TOP09_inz_284x104.qxd Budeme rovněž dále zlepšovat podmínky pro cyklistickou dopravu na území Středočeského kraje. Pomůžeme obcím omezovat tranzitní kamionovou dopravu, podpoříme budování obchvatů a přeložek silnic II. a III. třídy. Pražský okruh by měl vést územím, na kterém se shodne většina obyvatel, která v dotčené lokalitě žije. Významnou podporu pro malé a střední podniky nabízí Fond rozvoje obcí a měst, který představuje zdroj zakázek. ČSSD zřídila také Středočeský fond cestovního ruchu a podpory podnikání. Podpoříme opět cestovní ruch, který je perspektivním odvětvím regionálního hospodářství. Podpoříme jej výstavbou ubytovacích zařízení, zvyšováním možností rekreačního vyžití, investováním do lázeňství, wellness programů a posílením propagace a slevových programů pro turisty. Budeme se inspirovat podobnými systémy, které fungují v zahraničí.

 

Petr Zavadil Svobodní

 

Pražský okruh, zvláště pak jeho severní část, by měl vést v původní plánované trase. Nové vedení kraje by mělo vynaložit veškeré úsilí k jeho dostavbě. Dokud nebude okruh úplně dokončen, není možné očekávat výrazné zlepšení dopravní situace v nejbližším okolí Prahy. Je nutno umožnit otevřenou konkurenci v silniční a železniční dopravě na území kraje financované či spolufinancované z krajského rozpočtu. Zaměřit se na užší spolupráci s Magistrátem hl. m. Prahy v rámci této problematiky. Tyto kroky povedou k vyšší dostupnosti a zkvalitnění veřejné dopravy na území našeho kraje. Otázka zachování či nezachování drobných a středních podniků náleží spíše poslancům, senátorům či ministrům. Na této úrovni se tvoří zákonné normy, které zásadním způsobem ovlivňují podnikání. Kraj, ve spolupráci s obcemi, může podnikání podpořit jasnou a dlouhodobou koncepcí územního rozvoje kraje nepodléhající častým a nekoncepčním změnám. Jsem zásadně proti jakékoliv přímé finanční podpoře firem krajem. Ať už formou dotací, půjček či záruk. Kraj nemá podnikat ani nahrazovat banky nebo soukromé investory.

 

Tomáš Vaněk ODS

 

Drobné a střední podnikání pokládá ODS za nezbytné pro zvýšení kvality života ve StČ kraji, protože vytváří pracovní příležitosti a snižuje závislost občanů na státu. Omezuje i každodenní migraci za prací, která klade zvýšené nároky na dopravu, životní prostředí a zvyšuje životní náklady. Situace, kdy se části kraje, zvláště v okolí velkých měst, mění jen na noclehárnu, je alarmující.
Proto budeme tento typ podnikání všestranně podporovat, a to jak organizačně, tak především snížením administrativní zátěže. To se samozřejmě týká i zemědělství, kde podpoříme především malé farmy, živočišnou výrobu a regionální výrobky.

 

Roman Jandík ODS

 

Obnova a modernizace infrastruktury - silniční, železniční i lodní - má zásadní dopad na mobilitu obyvatel a tím i zaměstnanost. Netýká se to pouze dokončení pražského okruhu, který je pro kraj bezesporu klíčovým projektem, ale jedná se i o napojení menších a od Prahy vzdálenějších obcí na dopravní síť propojující Středočeský kraj s hlavním městem. Stěžejní otázkou budou ovšem finance. Kraj patří mezi nejzadluženější veřejné subjekty v republice, proto bude potřeba silně redukovat provozní náklady a vyhnout se populistickým slibům typu bezplatné žákovské jízdné.

 

Svatopluk Černý DS

 

Řešení se netýká jen oblasti okolo Prahy, ale celé ČR. Ideální je dostavit „okruhy“ a lépe je propojit s dálnicemi. Chápu i ochránce přírody, ale v určitých případech ekologové brzdí dostavbu dálnic a to není možné. Protesty proti „pražskému“ okruhu mohou být oprávněné, ale i přesto jsem pro jeho výstavbu. Souhlasil bych s navrhovanou Rathovou variantou středočeského okruhu. Co se příměstské dopravy týče, tak hlavním znakem by měla být jednoduchost. Měl by ji řídit jeden podnik (ideálně státní), protože cestující nemohou být rukojmím soukromého dopravce. DSSS je samozřejmě pro zachování českých drobných a středních podniků. Hlavně ty drobné živnostníky a řemeslníky bychom chtěli podporovat. Nadnárodní firmy sem „přiváží“ zaměstnance z ciziny a náš člověk je pak outsider. Jsme pro finanční podporu. Zejména pak lepší přístup k úvěrům pro začínající živnostníky (řemeslníky) s výhodnějšími úroky. Peníze by však šly rovnou z banky na nákup potřebného zařízení pro podnikání a do splacení by byly majetkem banky - jakási forma leasingu. To by zamezilo tomu, aby peníze podnikatel nepoužil na něco jiného.

 

Olga Zubová Suverenita (SBB)

 

Nejdůležitější pro řešení dopravní situace kolem Prahy je dokončit pražský okruh a odvést kamiony z vnitřního okruhu, hlavně z jižní spojky. Je nezbytně nutné upravit vybírání mýta pro kamiony tak, aby nemohly bezplatně využívat silnice I. třídy. Příměstskou dopravu je třeba přesunout dominantně na železnici a tam, kde to není možné, posílit autobusovou dopravu. U trasy pražského okruhu je na místě eliminovat zájmy některých skupin, kterým jde o zhodnocení vlastních pozemků více než o co nejlepší řešení dopravy šetrné k lidem a k životnímu prostředí. Podpora českých drobných a středních podnikatelů je pro nás klíčová. Každá koruna rozumně investovaná státem nebo krajem do podpory malých českých firem se několikanásobně vrátí. Nadnárodní koncerny své zisky přelijí do zahraničí a u nás nezůstane téměř nic. Naopak český majitel firmy odvede daně a utratí většinu svého zisku u nás, a tím podpoří další podnikatele. Ovšem dokud bude možné vyvádět peníze přes různé spřátelené poradenské firmy sídlící v daňových rájích, tak je veškerá snaha marná. Suverenita využije v krajském zastupitelstvu legislativní pravomoc k podpoře férového podnikatelského prostředí.

Náš region | Rubrika: Volby 2012 | Strana: 5 | Autor: (red)

Regionální mutace| Náš region - Berounsko

Chcete ZNÁT nejnovější TOP zprávy?
odebírejte náš
newsletter
TOP 09
Děkujeme