Langšádlová: ČSSD i bez Ratha opět bojkotuje sjednocení hromadné dopravy!
UŽ OD KVĚTNA 2012 LEŽÍ BEZ ODEZVY U NÁMĚSTKA PRO DOPRAVU ROBINA POVŠÍKA ŽÁDOST O SPOJENÍ PRAŽSKÉ A STŘEDOČESKÉ INTEGROVANÉ DOPRAVY DO JEDNOHO DOPRAVNÍHO SYSTÉMU - TZV. „METROPOLITNÍ INTEGROVANÉ DOPRAVY“. SVOU NEČINNOSTÍ KRAJ EVIDETNĚ POKRAČUJE V DOPRAVNÍ IZOLACI NASTOLENÉ EXHEJTMANEM RATHEM, KDY DOKONCE HROZIL KOLAPS DOPRAVY.
„Středočeský kraj je za poslední čtyři roky tak zadlužený, že si už nemůže dovolit mít na svém území tři různé systémy hromadné dopravy. Tento stav dopravu prodražuje o stamiliony korun a cestujícím přináší značné komplikace,“ řekla kandidátka na hejtmanku, poslankyně Helena Langšádlová.
Podle Heleny Langšádlové propojení s Pražskou integrovanou dopravou zamezí dalšímu rozhazování peněz na oddělené systémy veřejné dopravy, odstraní nelogické duplicity v dopravě a zvýší komfort cestujících, protože budou moci jezdit jakýmkoliv spojem. „Prakticky to znamená, že například cestující z Benešova by si nemuseli kupovat novou jízdenku na metro na pražských Roztylech, kde je konečná autobusů. Dojeli by na jednu jízdenku až kamkoliv do centra Prahy,“ vysvětluje poslankyně Helena Langšádlová.
Odborníci z TOP 09 a hnutí Starostové a nezávislí propracovali základní rámec propojení obou systémů dopravy – jako první krok navrhli ustavení přípravného výboru Metropolitní integrované dopravy (MID), který by stanovil základní podmínky sjednocení dopravních systémů. Ve výboru by měli zasednout zástupci všech politických stran z obou krajů, ze středočeských měst a obcí, z Ministerstva dopravy i ČVUT. „V květnu 2012 jsme vyzvali náměstka Povšíka, aby vedení kraje začalo pracovat na spojení Pražské a Středočeské integrované dopravy. Ani po čtyřech měsících středočeská vládnoucí ČSSD a KSČM nereaguje, k ustavení výboru nesvolala jediné setkání. Přitom podle nás je finančně efektivní a hustě propojená doprava jednou z nejdůležitějších priorit kraje“, sdělila krajská zastupitelka Věra Kovářová (STAN). Zcela opačný přístup je v Praze. „Již 19. 6. 2012 se pražský Výbor pro dopravu vyslovil, že „podporuje maximální integraci veřejné dopravy v Praze a Středočeském kraji“. Nechápu, proč vedení Středočeského kraje na to dosud nereagovalo,“ informovala Kovářová.
„Nečinnost vedení kraje je důkazem, že ČSSD i po odstoupení exhejtmana Ratha pokračuje v dopravní izolaci Středočeského kraje, odmítá jakékoliv zefektivnění dopravy a bojkotuje sjednocení a zlepšení hromadné dopravy,“ shrnula Lanšádlová současnou situaci ve vedení kraje.
Mgr. Helena Langšádlová, poslankyně PS za Středočeský kraj (TOP 09) mobil: 725 447 224 e-mail: langsadlovah@psp.cz |
Ing. Věra Kovářová, krajská zastupitelka (STAN), zastupitelka obce Chýně mobil: 605 984 253 e-mail: vera.kov1@seznam.cz |
Přílohy: 1) Dopis – výzva z 25.5.2012 Robinu Povšíkovi na zahájení příprav na spojení Pražské a
Středočeské integrované dopravy za účasti odborníků, krajských politiků a komunálních politiků ze středočeských měst a obcí
2) Návrh TOP 09 / Starostové na složení přípravného výboru „Metropolitní integrovanou dopravu“