Korda: Kvalitní rozumné školství je srdcem společnosti

20. 8. 2024

Proč kandiduji:

 

"Politiku, stejně jako vedení školy, považuji za službu občanům. Jako ředitel školy pomáhám 20 let dětem a jejich rodičům ve Smysluplné škole v Karlíně, jako senátor bych rád své zkušenosti využil a zkusil pomoci nejen úzkému okruhu obyvatel Karlína, ale třeba celé společnosti. Chci být politikem nového formátu, který místo obecných nic neříkajících krásných tezí na papíře přichází s konkrétními tématy a způsoby jejich implementace v praxi. Mým hlavním tématem je školství a  vzdělávání, protože to ovlivňuje budoucnost celé společnosti."

 

-    Pomáhat lidem mi dává smysl. Když vnímám, že mohu pomoci, rád se zapojím

-    Je to mé životní krédo, které mi umožňuje pracovat a pomáhat s radostí

-    Motto: Hledám způsoby, jak něco udělat, než důvody, proč ne.

-    Školství a vzdělávání budu mediálně zviditelňovat nejen před volbami.

-    Chci pomoci stmelit pedagogickou komunitu v jednu silnou odbornou organizaci, která se stane důležitým partnerem pro          politiky (komora, asociace).

 

Jakým chci být senátorem:

 

"Nabídku kandidovat do Senátu přijímám s pokorou, jako ocenění mé své dosavadní práce. I v případě zvolení senátorem chci zůstat v pozici ředitele školy nikoliv z důvodu kumulace funkcí, ale abych zůstal blízko lidí a mohl v politice otevírat a řešit jejich každodenní problémy. Nechci být politikem žijícím ve své bublině a nevědět, co se děje mimo ni."

 

-    Chci být nablízku lidem z volebního obvodu a být jim k dispozici. Jsem připraven naslouchat malým i velkým problémům.

-    Po volbách nikam nezmizím a pro občany našeho obvodu jsem připraven být jakýmsi lokálním ombudsmanem.

-    Chci pomáhat, chci pracovat pro vás a pomoci s řešením vašich problémů.

-    Chci být partnerem pro sousedy z obvodu i pro komunální politiky při řešení problémů, které vyžadují kompetenci zákonodárného sboru či jiných institucí, kde jako senátor chci „otevírat dveře“.

 

  •   K naslouchání zavedu pravidelná setkávání s občany „Bublání s Kordou“ na konkrétní téma. 
  •   K naslouchání i k poradě vytvořím poradní orgán složený z vybraných lidí nejen z okruhu pedagogů a ředitelů škol.
  •   Počítám s aktivní účastí na zasedáních zastupitelstev MČ Praha 8, MČ Praha 18, Březiněves, Čakovice, Dolní Chabry, Staré Ďáblice.

 

Programové teze:

Díky svým zkušenostem s vedením školy chci hlavně pomoci s realizací vizí školství (Strategie 2030+, RVP), které už desítky let zůstávají jen na papíře… 

 

  1. I.               Kvalita   

-   Kvalitní školství se rovná kvalitní společnost. Kvalita je posun správným směrem, nikoli cílový stav.

-  Připravím legislativu, která pojmenuje standardy kvality ve školství (kvality školy, kvality učitele, kvality vzdělávání).

-  Zasadím se o obnovu závazného sebehodnocení školy, které nejlépe vyhodnotí kvalitativní posun školy.

-  Zvyšování kvality učitelů zabezpečíme sebehodnocením jejich práce se standardy, například prostřednictvím plánů osobního rozvoje. 

 

  1. II.             Motivace

 

-   Chci, aby žáci, studenti i učitelé dosáhli naplnění svého osobního potenciálu. Systém má motivovat studenty, žáky, učitele k dosažení maximálního osobního rozvoje. Motivací je dnes mnohdy pouze prolézt či přežít, nikoliv získat nové dovednosti a schopnosti.

-  Pokusím se prosadit změnu formy přijímacích zkoušek na SŠ a maturit na víceúrovňové zkoušky, které umožní žákům a studentů dosáhnout maxima svých možností. Současná forma zkoušek podporuje nerovnost ve vzdělávání a nezapadá do koncepce Strategie 2030, neboť nevyhodnocuje hlavní cíle vzdělávání. Zkoušky by neměly být jednorázové, ale na jejich plnění by žáci i studenti měli celé studium.

-  Budu prosazovat zavedení forem hodnocení a sebehodnocení žáků a studentů, které nesrovnávají, ale hodnotí individuální pokrok jednotlivých žáků a studentů. (Např. mapy učebního pokroku).Podmínkou je úprava RVP s víceúrovňovými očekávanými výsledky učení. 

-  Otevřu zpět otázku kariérního řádu učitelů i ředitelů škol. Pedagožky a pedagogové nemají motivaci se profesně posouvat a dosahovat vyšší kvality. Kvalita není vázána na nárokové odměňování. Pozice ředitelů a ředitelek škol, ale ani školních inspektorů není prestižní pozicí.  

 

  1. III.           Normy, zákony, pravidla…

-   Chci upravovat zákony tak, aby byly v souladu s praxí a každodenním životem, aby umožňovaly řešit reálné problémy a nebyly jejich původci.

  1. Chci se podílet na diskuzi a případných úpravách týkající se vyhlášky o vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků nadaných. Podporuji rozumnou nikoliv úplnou inkluzi. Současné nastavení inkluze je drahé a nevyhovuje všem dětem v jejich vzdělávání. 
  2. Chci otevřít otázku odpovídajícího odměňování některých pozic v systému pracovníků ve školství, aby odpovídalo jejich skutečné náplni. Například navrhnu novou pozici v katalogu prací – provozní zaměstnanec v mateřských školách.
  3. VI.           Vnímám ze své pozice potřebu upravit legislativu v oblasti sociálně-právní ochrany dětí.Problémům jako jsou závislosti, záškoláctví či nedodržování pravidel ze strany dětí i rodičů se nevěnujeme s potřebným důrazem. Jsem připraven poukazovat na morální propady společnosti, ale hlavně hledat cesty řešení, které nevidím jen v trestech a pokutách. 

 

                                                                                              

Štítky
Chcete ZNÁT nejnovější TOP zprávy?
odebírejte náš
newsletter
TOP 09
Děkujeme