Jde se do rachoty: jak se naši starostové dopravují do práce

19. 3. 2015

Čím starší, tím spíše si budou vozit pozadí v autě? To pravidlem není. Ostatně někteří starostové služební vůz ani nemají. Čím se tedy do práce dopravují a proč právě tak, to zjišťoval deník Metro.

PRAHA 1, OLDŘICH LOMECKÝ (58) Do práce to má 15 minut pěšky, pět autem a sedm tramvají. Tou ale jezdí jen zřídka. „Každý způsob má své výhody a nevýhody a vybírám vždy ten, který odpovídá povětrnostním podmínkám a časovému programu,“ říká Lomecký.

 PRAHA 3, VLADISLAVA HUJOVÁ (51) Bydlí zhruba kilometr od práce, kam dochází pěšky, případně jede vlastním autem. Služební auto s řidičem zrušila před dvěma lety. „Snížení nákladů na činnost úřadu, operativnost a svoboda pohybu,“ vysvětlila Hujová. 

PRAHA 5, RADEK KLÍMA (52) „Když je to jen trochu možné, snažím se chodit pěšky, pokud je počasí opravdu špatné nebo hodně spěchám, rád využiji MHD. Jako sportovec se zkrátka snažím co nejvíce se pohybovat na čerstvém vzduchu,“ říká Klíma. Zároveň tak i vidí, jak to v jeho čtvrti chodí.

PRAHA 6, ONDŘEJ KOLÁŘ (31) Z asi tři kilometry vzdáleného Břevnova, kde bydlí, se Kolář zpravidla dopravuje tramvají pětadvacítkou (v ní poslouchá hudbu nebo pročítá noviny) nebo autobusem číslo 174. To, že intervaly i trasa této linky zůstaly zachovány, tak starostovi přijde velmi vhod. Na pracovní schůzky ale jezdí služebním superbem. „Autem jsem v práci rychle, protože jezdím tak brzy, že ještě není žádný provoz,“ dodává.

Tomáš Bělica

Metro, 19.3.2015, str. 3

Chcete ZNÁT nejnovější TOP zprávy?
odebírejte náš
newsletter
TOP 09
Děkujeme