Jak jsem navrhoval přečíslovaní linek pražského metra

Včera jsem se zúčastnil jednání Výboru pro dopravu ZHMP. Na jednání byla připravena řada bodů, přiznám se, že po tom, co jsem se s některými body seznámil, začal jsem mít pochybnosti o zdravém rozumu vedení výboru složeného z koaličních partnerů ANO, ČSSD a Trojkoalice.
V situaci, kdy celá jižní část Prahy trpí tím, že není dostaven silniční okruh kolem Prahy (zejména zásadní stavba 511), v době, kdy koalice není, podle dostupných informací, jednotná v názoru na další pokračování dostavby Městského okruhu (pokračování Blanky), v době, kdy horko těžko Praha postupuje nebo spíše nepostupuje v přípravě výstavby metra D, jsem se zájmem čekal co se bude skrývat pod bodem přečíslování linek pražské MHD.
Poté co si výbor nechal tento bod představit a jednal o něm cca 35 až 40 min, se ukázalo, že zásadním problémem je číslování nočních linek a zjistili jsme, že Praha či Dopravní podnik neumí používat označení linek s písmenem – např. N51. Dále jsme se dověděli, jaké číslování se používá v Londýně, Berlíně a několika dalších evropských městech. Já pořád nevěřil, že to může být pravda, že se v době, kdy Praha stojí, nerozvíjí se, nestaví se zásadní stavby dopravní infrastruktury, že se zabýváme takovou, čtenář promine, PITOMOSTÍ.
Přemýšlel jsem, jak to zastavit, jak zastavit tu ztrátu času a absurdní debatu. A dospěl jsem k tomu, že to nejde jinak než, že navrhnu ještě větší pitomost, než o které se zrovna jedná. Tak jsem navrhl přečíslování linek pražského Metra z písmen na čísla a světe div se, debata skončila. Pro zachování zdravého rozumu jsem nepožadoval o svém návrhu ani hlasovat.
Jiří Nouza