Hudeček: Město změní územní plán, aby mohlo rozhodnout o trase D
Samostatná trasa, nebo jen odbočka z trasy C? Město včera otevřelo vrátka levnější variantě připravované nové trasy metra D. Rada města schválila změnu územního plánu. „Pokračujeme v přípravě možnosti, že chystaná trasa D bude jen odbočkou stávající trasy C,“ potvrdil primátor Tomáš Hudeček.
Změnou územního plánu ale město neruší možnost budoucí samostatné trasy, jen chce připravit i levnější variantu v podobě odbočky. Možnost s Pankrácí jako přestupní stanicí je o několik miliard korun dražší. O tom, jaké déčko bude, podle Hudečka rozhodne až příští zastupitelstvo po podzimních volbách.
V současné době jsou ve hře dvě varianty napojení trasy D na trasu C. Stanice Pankrác by byla buď přestupní, to znamená, že by byla vybudována nová samostatná stanice Pankrác – stejně jako je tomu u ostatních přestupních stanic. Nebo by město vybudovalo odbočku z trasy C, kdy by soupravy z obou tras zastavovaly ve stávající stanici Pankrác. Pokud by se Praha rozhodla pro variantu odbočení, pak ve stanici Pankrác by se střídaly vozy tras C a D. Při rozhodování, ke které variantě se město přikloní, vezme Praha ohled jednak na finanční náročnost projektu, jednak na možnost budoucího prodloužení trasy přes náměstí Bratří Synků na náměstí Míru, kde by měla vzniknout další přestupní stanice s trasou A .
2.4.2014 Metro str. 02 Domov