Pracovníci městského úřadu žádají obyvatele o shovívavost
S horší zimou, než jaká byla v loňském roce, se musí potýkat pracovníci oddělení technické správy majetku MěÚ. Kvůli častým výkyvům teplot vznikají na českolipských komunikacích a chodnících četné výtluky, kterých je o zhruba polovinu více než v loni. Pracovníci MěÚ si uvědomují, že se lidé kvůli nim mohou nepříjemně zranit nebo poškodit své auto, výtluky se však nedají v zimním období bohužel pořádně opravit. Pracovníci městského úřadu tak občany České Lípy prosí o shovívavost.
„Zkoušeli jsme ty nejhorší výtluky vyplnit tzv. studenou asfaltobetonovou směsí (tedy směsí, která je dodávaná v pytlích a tuhne a tvrdne za přístupu vzduchu), ale je to zbytečná práce. Za dva dny z výplně výtluku na komunikaci nic nezbude, nemá to žádný efekt a je to nerentabilní. Klasická asfaltobetonová směs, která ve výtluku drží a spolehlivě ho opraví, se nedá nyní kvůli nízkým teplotám použít. Navíc firma, která tuto směs vyrábí, má až do poloviny března technologickou odstávku. Výtluky tak budeme moci začít opravovat nejdříve v druhé polovině března. Samozřejmě za předpokladu vhodných klimatických podmínek,“ upřesnil referent technické správy majetku Petr Švadlenka.
Výtluky ve vozovkách a na chodnících vznikají tak, že do trhlin vnikne voda, která následně zmrzne a povrch vozovky roztrhá. Nejčastěji se výtluky tvoří tam, kde auta často brzdí a zase se rozjíždějí nebo kde je velký provoz kamionové dopravy. Kromě výtluků také kvůli výkyvům teplot v zimě praskají okraje okolo kanalizačních šachet. I u těch budou pracovníci městského úřadu zajišťovat na jaře opravu.
„Mohli bychom před každý z výtluků postavit dopravní značení, abychom na ně řidiče či chodce upozornili. Zúžili bychom jim však manévrovací prostor, jak se poruše ve vozovce vyhnout, a to nechceme. Proto značky nerozmisťujeme. Prosíme však chodce a řidiče, aby jezdili či se pohybovali se zvýšenou opatrností. Všechny výtluky průběžně monitorujeme, jakmile nám to klimatické podmínky dovolí, budeme se snažit všechny výtluky co nejrychleji opravit,“ doplnil Petr Švadlenka.