Kraj zrekonstruuje dvě patra trutnovské nemocnice
Rada Královéhradeckého kraje schválila vypsání veřejné zakázky na rekonstrukci dvou pater pavilonu A trutnovské nemocnice. Novější prostředí tím získají plicní, kožní, oční a ORL oddělení za téměř 16,5 milionu korun. Financování zajistí kraj ze svého rozpočtu.
„Úprava stávajících prostor nemocnice přinese našim zdravotníkům a pacientům moderní prostředí odpovídající současným nárokům. Díky přestěhování čtyř oddělení se pak v areálu trutnovské nemocnice bude moci rozběhnout druhá etapa výstavby konsolidovaných laboratoří a transfúzního oddělení,“ vysvětluje návaznost stavebních projektů v trutnovské nemocnici Aleš Cabicar (TOP 09), náměstek hejtmana pro oblast zdravotnictví.
Stávající prostory kožního a plicního oddělení čeká demolice. Z toho důvodu je nutné zmíněným oddělením vybudovat nové zázemí, a to částečnou rekonstrukcí pavilonu A2. V prvním patře vznikne plicní a kožní oddělení, ve třetím patře pak oční a ORL oddělení.
Kraj v nejbližší době vyhlásí veřejnou zakázku na stavební práce. „Nejvyšší přípustná hodnota veřejné zakázky je téměř 16,5 milionu korun bez DPH. Naším záměrem je zahájit stavební práce již letos v září, které potrvají přibližně pět měsíců. Jedná se o stavební úpravy prvního a třetího patra pavilonu A v areálu nemocnice. Dojde tak především k úpravě vnitřních dispozic, nových podlah, stěn a podhledů,“ komentuje veřejnou zakázku radní pro oblast investic Václav Řehoř a dodává, že celou akci financuje kraj ze svého rozpočtu.
Oblastní nemocnice Trutnov poskytuje akutní lůžkovou péči v oborech vnitřního lékařství, pediatrie, neurologie, chirurgie, ortopedie, gynekologie, onkologie s radioterapií a rehabilitace. Zajišťuje celou řadu odborných poraden a ambulancí a disponuje širokou škálou diagnostických možností včetně nejmodernější magnetické rezonance. Intenzivní péči zajišťuje oddělení ARO a jednotky intenzivní péče na oddělení interním, chirurgickém a neurologickém. K dispozici je pro pacienty 300 lůžek akutní péče.
Sylvie Velčovská
Zdroj: Královéhradecký kraj