Naše názory
Vydaváme nejen své oficiální tiskové výstupy, ale naši představitelé poskytují elektronickým i tištěným médiím rozhovory a komentáře. Ve formuláři níže můžete zadat, čí názory a z jaké oblasti chcete vyhledat.
![Růžička: Musíme zvýšit prestiž učitelů](/files/photos/large/20160219132944.jpg?max-width=600&max-height=600)
Růžička: Musíme zvýšit prestiž učitelů
Měli bychom se soustředit na to, abychom problémy, které souvisí s prestiží učitelského povolání, vyřešili. Chceme přece učitelské školství zlepšit a musíme ho zlepšit. Jsme ve fázi, že se musíme někam posunout.
![Růžička: Situace ve školství je kritická](/files/photos/large/20160803133601.jpg?max-width=600&max-height=600)
Růžička: Situace ve školství je kritická
Peníze do školství potřebujeme, protože tam zoufale nejsou především pro učitele. Teď, kdy nastává moment, že je potřeba větší přísun peněz do školství realizovat, tak paní ministryně Valachová odchází.
![Vácha: Ministryně školství financování sportu podcenila](/files/photos/large/20160801114607.jpg?max-width=600&max-height=600)
Vácha: Ministryně školství financování sportu podcenila
Paní ministryně svojí energii ale vložila do něčeho jiného. Máme tady reformu financování regionálního školství, inkluzi, reformu v předškolním vzdělávání. Vydala se spíš tímhle směrem. Možná součást financování sportu podcenila.
![Audit ministryně školství Valachové](/files/photos/large/20170523124348.jpg?max-width=600&max-height=600)
Audit ministryně školství Valachové
Audit práce ministryně školství, který udělala TOP 09, ukazuje pouhých pět měsíců před volbami na tristní výsledky. Za odcházející ministryní z ČSSD zůstává mnoho pokusů o velké změny, které jsou nedotažené a mohou poškodit české školství.
![Nováková: Ministryně Valachová v roli chytré horákyně](/files/photos/large/20160826132914.jpg?max-width=600&max-height=600)
Nováková: Ministryně Valachová v roli chytré horákyně
Jak poznáte ministryni od chytré horákyně? Podle přístupu k návrhům opozice – trochu z nich zachová, podstatné změní. Ministryně školství Valachová, která na konci května rezignuje kvůli aféře kolem sportovních dotací, byla v této roli důsledná.
![Kalousek: TOP 09 nabízí svobodnou budoucnost](/files/photos/large/20141105150858.jpg?max-width=600&max-height=600)
Kalousek: TOP 09 nabízí svobodnou budoucnost
Mladým by mělo záležet na svobodné budoucnosti a na tom, aby nebyli v roli poddaného vůči státu. Také by si měli uvědomit, že TOP 09 nabízí budoucnost, kdy jsme součástí Evropské unie, ve které budeme moct přispívat k nezbytným reformám uvnitř EU.
![Nováková: Holky a kluci v jedné třídě. Anebo radši ne?](/files/photos/large/20160826132913.jpg?max-width=600&max-height=600)
Nováková: Holky a kluci v jedné třídě. Anebo radši ne?
V honbě za inkluzí a za genderovou rovností jsme zapomněli, že ženy a muži jsou si rovni, ale nejsou stejní. A pro svůj rozvoj, zejména ve školním věku, potřebují trochu jiný přístup. Všechny děti potřebují vzory, od kterých se učí především nevědomky.
![Adamová: Naši voliči nestojí o spasitele](/files/photos/large/20170210104004.jpg?max-width=600&max-height=600)
Adamová: Naši voliči nestojí o spasitele
Věřím, že v naší republice žije dostatek lidí, kteří sdílejí stejný pohled na svět, že se primárně máme každý starat o sebe a své nejbližší. Přece to není tak, že potřebujeme spasitele, který to tu povede jako rodinnou firmu a postará se o své ovečky.
![Putnová: Kvalitní školu určují výsledky státních maturit](/files/photos/large/20160801114612.jpg?max-width=600&max-height=600)
Putnová: Kvalitní školu určují výsledky státních maturit
Obávám se, že jsou dva zásadní faktory. Umožnili jsme školám, aby nebyly jednotné osnovy, které by byly povinné a závazné. Takto chceme děti testovat jednotně. Současně ale nestanovíme jednotné požadavky.
![Feri: Přístup státu k učitelům se musí zlepšit](/files/photos/large/20170309135721.jpg?max-width=600&max-height=600)
Feri: Přístup státu k učitelům se musí zlepšit
Stát by měl na učitele myslel jinak, než že jim předá medaile a poděkuje za práci, kterou asketicky vykonávají. Stát by měl na učitele myslet třeba formou celoživotního vzdělávání.