Naše názory
Vydaváme nejen své oficiální tiskové výstupy, ale naši představitelé poskytují elektronickým i tištěným médiím rozhovory a komentáře. Ve formuláři níže můžete zadat, čí názory a z jaké oblasti chcete vyhledat.
Klíma: Maturita z matematiky jako strašák, to problém neřeší
Povinná maturita z matematiky podle mne k ničemu nevede, kvalita výuky matematiky se tím nevyřeší, v tom s ministrem souhlasím. Otázka matematiky stojí jinak – jak se učí a kdo ji učí, a to už od první třídy základní školy.
Růžička: Kvalitní výuka matematiky? Dnes nemožná věc
Kdyby se tak matematika na našich školách opravdu učila, jistě by ji milovali nejen učitelé, ale i samotní žáci a profitovala by z toho celá společnost.
Novou školu stát povolit nemusí, rozhodl Ústavní soud
Ministerstvo školství může dál posuzovat žádosti o založení nové školy podle toho, zda jsou ve školách v okolí volná místa.
Program pro volby do Evropského parlamentu 2019
Česká republika je nezpochybnitelně hodnotově, kulturně, historicky a ekonomicky ukotvena v Evropské unii. Vážíme si stabilního geopolitického prostoru, který se dokázal vypořádat s řadou krizí, které v minulosti končily válečnými konflikty. Cítíme zodpovědnost za to, že tato hodnota bude i nadále zachována.
Pospíšil, Chabr: Rozšíření kosmické agentury v Praze schválil EP
Evropský parlament v tomto týdnu schválil rozšíření Agentury pro evropský globální navigační družicový systém (GSA). Praha, ve které agentura sídlí, tak má jedinečnou šanci upevnit svou pozici hlavního města vesmíru v Evropě.
O budoucnosti člověka nesmí rozhodovat jeden test
Patnáctiletý člověk je na začátku života a nelze na základě jednoho testu říci, že na studium nemá. Nebere se do úvahy z jakého prostředí student pochází nebo jaké měl možnosti.
Vácha: Do školství musíme investovat
Musíme si uvědomit, že školství není jen na regionální úrovni, ale že zde máme také vysokoškolskou úroveň, kde nástupní plat učitele je nižší než nástupní plat kantora na střední škole.
Adamová: Veletoč vládní koalice kolem učitelských platů
Pokud na něčem před volbami do Poslanecké sněmovny panovala všeobecná shoda napříč politickým spektrem, tak to byla skutečnost, že učitelům je nutné přidat.
Kvalifikovaní učitelé musí mít motivaci působit ve školství
Debata, zda je průměrný plat učitelů vysoký nebo nízký je tak nepodstatná, protože dobrý plat to bude ve chvíli, kdy budou mít kvalifikování lidé zájem ve školství působit a učit.
Hranice u přijímaček potíže neřeší, naopak
Když nepřijmeme někoho na střední školu, budeme mít lepší výsledek státní maturity. Jak podivuhodný přístup! Opravdu je právě toto podstatou a smyslem kvalitního vzdělávání?