Naše názory
Vydaváme nejen své oficiální tiskové výstupy, ale naši představitelé poskytují elektronickým i tištěným médiím rozhovory a komentáře. Ve formuláři níže můžete zadat, čí názory a z jaké oblasti chcete vyhledat.
![Vácha: Do školství musíme investovat](/files/photos/large/20190305091647.jpg?max-width=600&max-height=600)
Vácha: Do školství musíme investovat
Musíme si uvědomit, že školství není jen na regionální úrovni, ale že zde máme také vysokoškolskou úroveň, kde nástupní plat učitele je nižší než nástupní plat kantora na střední škole.
![Adamová: Veletoč vládní koalice kolem učitelských platů](/files/photos/large/20190211152543.jpg?max-width=600&max-height=600)
Adamová: Veletoč vládní koalice kolem učitelských platů
Pokud na něčem před volbami do Poslanecké sněmovny panovala všeobecná shoda napříč politickým spektrem, tak to byla skutečnost, že učitelům je nutné přidat.
![Kvalifikovaní učitelé musí mít motivaci působit ve školství](/files/photos/large/20160901170639-2.jpg?max-width=600&max-height=600)
Kvalifikovaní učitelé musí mít motivaci působit ve školství
Debata, zda je průměrný plat učitelů vysoký nebo nízký je tak nepodstatná, protože dobrý plat to bude ve chvíli, kdy budou mít kvalifikování lidé zájem ve školství působit a učit.
![Hranice u přijímaček potíže neřeší, naopak](/files/photos/large/20161008171609.jpg?max-width=600&max-height=600)
Hranice u přijímaček potíže neřeší, naopak
Když nepřijmeme někoho na střední školu, budeme mít lepší výsledek státní maturity. Jak podivuhodný přístup! Opravdu je právě toto podstatou a smyslem kvalitního vzdělávání?
![Kania: Máme čtrnáct vzdělávacích politik, školský systém je roztříštěný](/files/photos/large/20180201104845.jpg?max-width=600&max-height=600)
Kania: Máme čtrnáct vzdělávacích politik, školský systém je roztříštěný
Nemá univerzitní tituly, podnikání ve školství vymyslel na páté avenue a úspěch si tvrdě odpracoval. „Kdybych vystudoval školy, nikdy bych takovou ‚hloupost‘ neudělal. Vůbec jsem nevěděl, co všechno se může stát a tak jsem se ničeho nebál. A vyšlo to," říká o budování sítě škol Ondřej Kania.
![Růžička: Budoucnost musíme řešit teď](/files/photos/large/20160803133558.jpg?max-width=600&max-height=600)
Růžička: Budoucnost musíme řešit teď
Studenti se ve školách připravují na současná zaměstnání, která ovšem za 20 let z velké části zaniknou, upozorňuje Jiří Růžička, prvním místopředseda Senátu PČR a bývalý ředitel gymnázia Gymnázia Jana Keplera. Problémy českého školství se podle něj řeší pomalu, nebo vůbec.
![Adamová: Dětské skupiny bychom měli podporovat](/files/photos/large/20171126124039.jpg?max-width=600&max-height=600)
Adamová: Dětské skupiny bychom měli podporovat
Myslím si, že je to skvělé doplnění péče a je důležité, abychom to financování, které případně skončí z evropských fondů, byli schopni nahradit, protože už jich dneska je bezmála tisíc. Bylo by potřeba ještě dalších několik stovek, aby byly schopny pokrýt veškerou poptávku.
![Vácha: O předškolním vzdělávání si mají rozhodovat rodiče](/files/photos/large/20160819135156.jpg?max-width=600&max-height=600)
Vácha: O předškolním vzdělávání si mají rozhodovat rodiče
My zastáváme názor, že o předškolním vzdělávání si mají rozhodovat rodiče, měla by o tom rozhodnout svobodná vůle rodičů, jestli dítě pošlou do školky nebo ne. Tím myslíme i poslední rok předškolního vzdělávání.
![Priority TOP 09 pro kvalitnější školství](/files/photos/large/20160819092907.jpg?max-width=600&max-height=600)
Priority TOP 09 pro kvalitnější školství
Různorodost škol, důraz na jazykovou gramotnost, schopnost studentů komunikovat a učit se, ale také dostatek škol a klasických i alternativních školek v místě, kde děti a žáci bydlí. To jsou priority, které u příležitosti konce školního roku představili experti TOP 09.
![TOP 09: Chceme vyšší kvalitu škol už v příštím školním roce](/files/photos/large/20180628134254.jpg?max-width=600&max-height=600)
TOP 09: Chceme vyšší kvalitu škol už v příštím školním roce
Různorodost škol, důraz na jazykovou gramotnost, schopnost studentů komunikovat a učit se, ale také dostatek škol a klasických i alternativních školek v místě, kde děti a žáci bydlí. To jsou priority, které dnes u příležitosti konce školního roku představili experti TOP 09.