Naše názory
Vydaváme nejen své oficiální tiskové výstupy, ale naši představitelé poskytují elektronickým i tištěným médiím rozhovory a komentáře. Ve formuláři níže můžete zadat, čí názory a z jaké oblasti chcete vyhledat.
![TOP 09: Navrhujeme více peněz na odměny učitelů a žádné populistické slevy na jízdné](/files/photos/large/20191105115559.jpg?max-width=600&max-height=600)
TOP 09: Navrhujeme více peněz na odměny učitelů a žádné populistické slevy na jízdné
„Nabízeli jsme věcné jednání o konkrétních návrzích a vládní koalice místo toho, aby naši nabídku využila, tak flagrantně porušila zákon o jednacím řádu, aby silou prohlasovala zvýšení daní tuto středu.
![Růžička: Pro povinnou maturitu z matematiky neexistuje argument](/files/photos/large/20160901170639-2.jpg?max-width=600&max-height=600)
Růžička: Pro povinnou maturitu z matematiky neexistuje argument
Od té doby, co se prosadilo, že by měla být povinná maturita z matematiky, tak si myslím, že to je nejhorší rozhodnutí, které se před těmi dvěma třemi lety udělalo. A je to rozhodnutí, které nesmírně ublíží samotné matematice.
![Pavera: Je načase nastavit opravdu férová pravidla trhu mobilních operátorů](/files/photos/large/20190815154743.jpg?max-width=600&max-height=600)
Pavera: Je načase nastavit opravdu férová pravidla trhu mobilních operátorů
Senát projedná na říjnové schůzi návrh novely lesního zákona. Mezi další body jednání patří dlouhodobý záměr vzdělávání a rozvoje vzdělávací soustavy České republiky 2019-2023 nebo také novela zákona o elektronických komunikacích.
![Růžička: Studenti by měli mít možnost vybrat si mezi matematikou a cizím jazykem](/files/photos/large/20160901170639-2.jpg?max-width=600&max-height=600)
Růžička: Studenti by měli mít možnost vybrat si mezi matematikou a cizím jazykem
Vláda je ve stejném složení 6 let a teprve poslední 2 roky se ta situace začala posouvat výrazně vpřed. Ale těch 20 let a těch 60 % průměrného platu se nedá napravit rychle.
![Klíma: Maturita z matematiky jako strašák, to problém neřeší](/files/photos/large/20160329135511.jpg?max-width=600&max-height=600)
Klíma: Maturita z matematiky jako strašák, to problém neřeší
Povinná maturita z matematiky podle mne k ničemu nevede, kvalita výuky matematiky se tím nevyřeší, v tom s ministrem souhlasím. Otázka matematiky stojí jinak – jak se učí a kdo ji učí, a to už od první třídy základní školy.
![Růžička: Kvalitní výuka matematiky? Dnes nemožná věc](/files/photos/large/20160803133601.jpg?max-width=600&max-height=600)
Růžička: Kvalitní výuka matematiky? Dnes nemožná věc
Kdyby se tak matematika na našich školách opravdu učila, jistě by ji milovali nejen učitelé, ale i samotní žáci a profitovala by z toho celá společnost.
![Novou školu stát povolit nemusí, rozhodl Ústavní soud](/files/photos/large/20170201133328.jpg?max-width=600&max-height=600)
Novou školu stát povolit nemusí, rozhodl Ústavní soud
Ministerstvo školství může dál posuzovat žádosti o založení nové školy podle toho, zda jsou ve školách v okolí volná místa.
![Program pro volby do Evropského parlamentu 2019](/files/photos/large/20190404091002.jpg?max-width=600&max-height=600)
Program pro volby do Evropského parlamentu 2019
Česká republika je nezpochybnitelně hodnotově, kulturně, historicky a ekonomicky ukotvena v Evropské unii. Vážíme si stabilního geopolitického prostoru, který se dokázal vypořádat s řadou krizí, které v minulosti končily válečnými konflikty. Cítíme zodpovědnost za to, že tato hodnota bude i nadále zachována.
![Pospíšil, Chabr: Rozšíření kosmické agentury v Praze schválil EP](/files/photos/large/20180727132117.jpg?max-width=600&max-height=600)
Pospíšil, Chabr: Rozšíření kosmické agentury v Praze schválil EP
Evropský parlament v tomto týdnu schválil rozšíření Agentury pro evropský globální navigační družicový systém (GSA). Praha, ve které agentura sídlí, tak má jedinečnou šanci upevnit svou pozici hlavního města vesmíru v Evropě.
![O budoucnosti člověka nesmí rozhodovat jeden test](/files/photos/large/20160803133558.jpg?max-width=600&max-height=600)
O budoucnosti člověka nesmí rozhodovat jeden test
Patnáctiletý člověk je na začátku života a nelze na základě jednoho testu říci, že na studium nemá. Nebere se do úvahy z jakého prostředí student pochází nebo jaké měl možnosti.