Naše názory
Vydaváme nejen své oficiální tiskové výstupy, ale naši představitelé poskytují elektronickým i tištěným médiím rozhovory a komentáře. Ve formuláři níže můžete zadat, čí názory a z jaké oblasti chcete vyhledat.
Pražská obchodní třída pod drobnohledem. Hradební korzo propojí a kultivuje úsek od Národní třídy po Revoluční
Pražští radní dnes uložili Institutu plánování a rozvoje hlavního města Prahy (IPR) vypracovat Koncepci Hradební korzo. Jedná se o systematickou revitalizaci ulic, které se nacházejí na území bývalých staroměstských hradeb. Hradební korzo se rozpíná od mostu Legií u Národního divadla až po Štefánikův most u Revoluční ulice. Cílem je zvýšit přístupnost nábřežních částí území a zkvalitnit významné městské třídy, jako je například ulice Na Příkopě nebo 28. října. Zlepší se zejména podmínky pro chodce, cyklisty a městskou hromadnou dopravu. Práce na projektu budou trvat rok.
Hlaváček: Zajímá vás, kde se co staví? Plánované projekty nyní najdete na jednom místě
Webový portál „Praha zítra?“ na adrese http://prahazitra.camp prezentuje stavební projekty, které v budoucnosti vzniknou v Praze. Na webu naleznete celkem 184 projektů v různých fázích vývoje – od idejí, přes stavební záměry, až po ty realizované. Jde o nové budovy, mosty, veřejná prostranství, ale třeba i celé čtvrti. Všechny projekty byly součástí tří výstav „Praha zítra?“ v Centru architektury a městského plánování (CAMP). Ti, kdo si projekty nestihli prohlédnout v CAMPu, si je nyní mohou díky mapovému portálu prostudovat online.
Praha sama sobě developerem. Metropole chce navrhovat čtvrti ve stylu Vinohrad
Praha položila základy pro vznik vlastní developerské společnosti. S její pomocí chce docílit toho, aby minimálně na městských pozemcích vznikaly čtvrti s dostupným bydlením podobné třeba oblíbeným Vinohradům.
V pražském IPR vznikne oddělení městského developera
V pražském Institutu plánování a rozvoje má vzniknout nové oddělení, které bude mít na starosti přípravu stavebních projektů města a koordinaci se soukromými investory pro stavby na městských pozemcích. "Městský developer" by měl vzniknout do měsíce, IPR již tříčlenný tým odborníků sestavil. Výhledově by se měl rozšířit na sedm až osm lidí a cílem je přeměnit jej v městskou akciovou společnost. Novináře o tom dnes informoval první náměstek primátora Petr Hlaváček (za TOP 09).
V Praze ročně ubyde na 3000 bytů. Uvádí to analýza, kterou si nechalo hlavní město zpracovat
Radě hlavního města Prahy byla 1. dubna 2019 předložena analytická studie „Zkvalitnění systémů a procesů povolování nové výstavby v Praze: dostupnost bydlení“, na jejímž zpracování se podílely Masarykův ústav vyšších studií ČVUT, Institut plánování a rozvoje Prahy a Architekti Headhand, s.r.o. za podpory grantového programu Technologické agentury ČR. Analýza podrobně rozebírá příčiny bytových problémů v Praze a zařazuje je do širších souvislostí. Podle analýzy ubývají v Praze tisíce bytů ročně.
Pospíšil: Spor kolem bytů je první vážnou krizí koalice
Avizovaný záměr Pirátů odhalovat prázdné investiční byty v Praze pomocí elektroměrů považuje předseda TOP 09 Jiří Pospíšil za první vážnou krizi v koalici Pirátů, Spojených sil pro Prahu (TOP 09 a STAN) a Prahy sobě. Nelíbí se mu obsah návrhu, který pokládá za „levicový experiment“, a také to, že se o něm koaliční partneři dozvěděli z médií.
TOP 09 Praha: Hlavní město se musí dál vyvíjet
Dostupné bydlení, rozvoj hlavního města, dopravní problémy a možnosti využití umělé inteligence při správě a rozvoji města - to byla hlavní témata, nad kterými o víkendu diskutovali účastníci ideové konference pražské TOP 09.
Studie řekne, zda je možné stavět u Slunečního náměstí
Druhá etapa Rohan City v Karlíně nabídne byty, kanceláře a nový most
Po architektonické soutěži je konečně známa podoba druhé etapy projektu Rohan City, do nějž vítězný ateliér Schindler Seko architekti zakomponoval i Rohanský most. V druhé etapě chce Sekyra Group postavit téměř 500 bytů a pětadvacet tisíc metrů čtverečních kanceláří.
Praha se nebude zabývat delší variantou silničního okruhu přes obce Středočeského kraje. Podle odborné studie je nereálná
Silniční okruh kolem Prahy (SOKP) má šanci pouze v původní (jižní) variantě, která zahrnuje okrajové městské části metropole. S těmi je třeba jednat o přijatelné variantě okruhu, která bude minimalizovat dopady na okrajové městské části hlavního města. To je závěr pracovní skupiny, kterou k Pražskému okruhu zřídili náměstek primátora pro územní rozvoj a územní plán Petr Hlaváček a náměstek pro dopravu Adam Scheinherr.