Soud nařídil firmě BigMedia obnovit reklamu TOP 09 v Praze
Společnost BigMedia musí odstranit přelepení kampaně TOP 09 v Praze. Obvodní soud pro Prahu 4 totiž vydal předběžné opatření, kterým nakázal společnosti uvést plochy do původního stavu. Tedy vrátit na ně kampaň TOP 09. Billboardová lobby mezitím zahájila další lživou kampaň.
„Věříme, že BigMedia již rozhodnutí našla ve své datové schránce jako my. A věříme, že pracuje na tom, co jí předběžné opatření uložilo, tedy na odstranění přelepení reklamních materiálů,“ uvedl lídr kandidátky TOP 09 pro volby do pražského zastupitelstva Tomáš Hudeček.
Rozhodnutí soudu přišlo v době, kdy billboardová lobby v čele se skupinou firem BigBoard (kam BigMedia patří) zahájila další antikampaň proti TOP 09 v Praze s názvem “Praha podle Hudečka“. Nedávno založený svaz provozovatelů venkovní reklamy v ní používá nepravdivé a zavádějící informace, které mohou ovlivnit voliče v jejich rozhodování v nastávajících komunálních volbách. Terčem útoku je primátor Tomáš Hudeček a Institut plánování a rozvoje, který připravil Pražské stavební předpisy, tedy dokument, jenž má napomoci rozvoji města po vzoru západních metropolí.
Billboardová lobby v nejnovější pomlouvačné kampani instalovala reklamní plochy, na kterých je vyobrazená Praha zamořená věžáky. „Je to naprosto v rozporu s realitou. Nové pražské stavební předpisy naopak zavádí výškovou regulaci staveb podle okolní zástavby a neumožňují samovolné stavby věžáků, jak se lživá kampaň snaží namluvit občanům,“ uvedl Tomáš Hudeček.
Další nepravdivou informací je, že nové stavební předpisy jdou údajně na ruku developerům a umožňují výstavbu tam, kde to dříve nebylo možné. „Opak je pravdou. Dříve město schválilo vše, co developeři navrhli. Dnes město dává jasná pravidla a developeři se jim musí přizpůsobit. Příkladem je projekt revitalizace Nádraží Bubny. Původní developerský projekt počítal s vysokými domy. To odmítáme, chceme zde typickou městskou čtvrť, ve které bude dostatek zeleně a míst na odpočinek a služby pro občany,“ konstatoval Hudeček.
Antikampaň také uvádí, že Praha přijde kvůli billboardům o stamiliony z pronájmu majetku. „Kvůli smlouvám uzavřeným za primátorování Pavla Béma dostávala Praha pouze zhruba desetinu z celkových příjmů z této reklamy, což je výrazně méně než v jiných světových metropolích,” řekl Hudeček a doplnil: „Praha se o majetek stará, uzavírá nové a pro město výhodnější nájemní smlouvy, než v minulosti.”
„Podobně můžeme rozporovat všechny informace, které jsou obsažené v pamfletu vydaném billboardovou lobby,“ doplnil Hudeček.
Fakta se dozvíte na novém webu www.prahapodlehudecka.eu
23. 9. 2014