Známé osobnosti telefonují za Karla Schwarzenberga voličům
Helena Třeštíková, Anna Polívková a Petr Rychlý dnes přišli podpořit Karla Schwarzenberga telefonováním voličům z call centra, ve kterém již skoro týden skupina dobrovolníků obvolává občany a vyzývá je, aby šli k volbám.
„Přes masivní kontaktní kampaň, do které se zapojili tisíce podporovatelů a řada známých osobností, jsme chtěli využít tento způsob kampaně, který nám umožní oslovit i voliče z míst, kam se našim volebním týmům nepodařilo dojet,“ uvedl Martin Voňka, zástupce šéfa prezidentské kampaně Karla Schwarzenberga.
Telefonická kampaň je běžnou součástí amerických kampaní, používají ji také ve Velké Británii, Maďarsku, Irsku a ve skandinávských zemích.
Call centrum začalo fungovat 16. ledna a do této doby obvolalo bezmála 2000 čísel. Databáze se skládá z čísel, která komerčně získala společnost Direct Soft. Jde o verifikovanou databázi, která má svá data v souladu se zákony na ochranu osobních údajů. Call centrum telefonuje také na čísla lidí, kteří odpověděli na výzvu z rozdávaných letáků a měli zájem o další informace ke kampani.
„Velmi příjemně nás překvapily reakce lidí, v současné době víme pouze o pěti procentech, které s operátory hovořit nechtěly. Celkem jsme se dovolali zhruba na polovinu vytočených čísel,“ popsal průběh kampaně Martin Voňka.
Všichni operátoři prošli důkladným školením. Cílem telefonátů není přesvědčit, ale nabídnout informace, upozornit na debaty kandidátů, případně pozvat do druhého kola prezidentské volby. Volební tým nepoužívá jakékoliv „technické“ vybavení typu hlasových automatů, všechny hovory uskutečňují přímo operátoři.
Součástí telefonické kampaně bude, stejně jako v prvním kole, rozeslání sms Karla Schwarzenberga tisícům registrovaných podporovatelům před druhým kolem volby.
V Praze, 21. 1. 2013