TOP 09 neoblepí zemi plakáty, jde za lidmi
Opoziční TOP 09 se chce při kampani před volbami do Evropského parlamentu soustředit především na kontakt s voliči, naopak třeba billboardy v ní mají mít jen menší význam. Do kampaně chce strana vložit do deseti miliónů korun. Na ideové konferenci strany v Olomouci na téma vzdělání a společnost to v sobotu uvedl lídr, bývalý viceguvernér ČNB Luděk Niedermayer.
„Společnost ani občané nejsou naladěni na to, abychom republiku oblepili plakáty a utratili za to horentní sumy. Jsem proto rád, že suma není vysoká a že se budeme soustředit na elektronické formy kampaně a na kontaktní kampaň. Plánujeme hodně neformálních setkání s lidmi a budeme se snažit naše názory dostávat do éteru,“ řekl.
Na konferenci se Niedermayer zabýval zejména finanční gramotností. „Nejen kvalitní vzdělání na našich školách zajistí dobrou přípravu studentů na vstup na pracovní trh,“ řekl Niedermayer. „Cennou zkušenost představují možnosti studentů vycestovat v rámci studia do zahraničí, které je vybaví kromě znalostí i poznáním reálií života v jiné zemi. Tato důležitá možnost je díky programům EU dostupná velkému množství studentů,“ dodal Niedermayer.
Podle prvního místopředsedy TOP 09 Miroslava Kalouska je vzdělávání nejen podmínkou konkurenceschopnosti a úspěchu, ale také nezbytností pro zachování svobody. „Nejsilnější zárukou svobody a demokracie je vzdělaný a kulturní občan, který parlamentní systém chápe, chce v něm žít a je si přesně vědom svých práv i povinností,“ zdůraznil.
Právo, 28. 4. 2014, rubrika: Zpravodajství, str. 4