Šéf diplomacie byznysu pomáhá

Ad: Hillary a Westinghouse míní, Brusel mění

11. 12. 2012

Pan Páral v komentáři k Temelínu a lobbování Hillary Clintonové v Praze cílí své výtky na ministra zahraničních věcí Karla Schwarzenberga. Napsal o něm, že „o podobném lobbování za zájmy českých firem se vyjadřuje poměrně opovržlivě a ekonomickou diplomacii moc za diplomacii nepovažuje“. Není to pravda, ministr Schwarzenberg považuje ochranu našich ekonomických zájmů za zásadní součást práce diplomatů a hlavně za zásadní součást své práce. Důraz, který na to klade, dosvědčí každý, kdo se s ním v zahraničí nebo doma potkává.

Od jeho nástupu na ministerstvo je značná pozornost věnována právě podpoře českých firem v zahraničí, reorganizaci a zefektivnění této podpory a mnohem aktivnější a širší komunikaci s českými podnikateli a svazy. Divím se, že si pisatel nevšiml ani podnikatelských misí, které vedl ministr, ani několika desítek odborných seminářů připravených MZV, například věnovaných obchodním příležitostem v Asii nebo Jižní Americe. Divím se, že si nevšiml ani prezentací a setkávání všech vyjíždějících velvyslanců s podnikateli.

V jednom může mít ovšem pan Páral pravdu: ministr Schwarzenberg skutečně nemá příliš v oblibě slovní spojení „ekonomická diplomacie“. Podpora byznysu a ekonomických zájmů je totiž součástí diplomacie, nikoli jejím přívlastkem.

Vít Kolář
tiskový mluvčí MZV

Mladá fronta DNES, 11. 12. 2012, rubrika: Názory, str. 11

Štítky
Chcete ZNÁT nejnovější TOP zprávy?
odebírejte náš
newsletter
TOP 09
Děkujeme