Hudeček: Billboardová lobby útočí na svobodnou soutěž
Pražský primátor Tomáš Hudeček (TOP 09) oznámil, že billboardová společnost pozastavila jeho straně předvolební kampaň, a to v rozporu se smlouvou. Velkoplošné plakáty s Hudečkem se v úterý začaly přelepovat bílou barvou.
„Jedná se o bezprecedentní útok na svobodu politické soutěže,“ řekl Hudeček. TOP 09 si u společnosti Outdoor Akzent objednala asi čtyři desítky bill boardů do 12. října. Vše podle Hudečka souvisí s Pražskými stavebními předpisy, podle nichž nemají od 1. října vznikat nové billboardové stavby. „A ty současné s dočasným stavebním povolením už nedostanou nové,“ poznamenal Hudeček. Postěžoval si na nákladnou negativní kampaň, kterou proti němu billboardové firmy rozjely.
„Je to pozoruhodné, protože právě tyto firmy získaly díky smlouvám s Prahou za posledních 10 let přes 2 miliardy korun a město z toho mělo sotva jednu desetinu,“ řekl Hudeček s tím, že smlouvy z éry Pavla Béma (ODS) jsou pro Prahu nevýhodné. Společnost Outdoor Akzent na dotaz Práva nereagovala. Vyjádřil se ale šéf Svazu poskytovatelů venkovní reklamy Rudolf Bílý.
„Členové Svazu pozastavují kampaň TOP 09 formou přelepení jejích reklamních plakátů. Mají za to, že to je jediná možná forma jak upozornit na neuvěřitelné pokrytectví Tomáše Hudečka,“ uvedl pro server Lidovky. cz Bílý. Hudečkova reklama by podle něho byla i na místech, kde podle primátora „ostatní reklamní plochy hyzdí Prahu,“ třeba Na Příkopě, dodal pro server Bílý. Další spor se týká 33 bílých kostek s Hudečkem, které měly stát v ulicích, ale nestojí. TOP 09 proto zaangažuje právníky.
Právo, 12. 9. 2014, rubrika: Praha - Střední Čechy, str. 13