Vandame: Inovace, propojování podnikatelů a zajímavých záměrů nejsou už jen výsadou velkých měst.
Zuzana Vandame působí jako radní města Uherské Hradiště a z devátého místa kandidátní listiny STAN s podporou TOP 09, Nového Impulsu a Zlínského hnutí nezávislých kandiduje do Zastupitelstva Zlínského kraje.
V oblasti marketingu působí Zuzana Vandame už 20 let, z nichž čtyři pracovala přímo pro společnost The Coca-Cola Company, která je považována, řekněme, za marketingového guru. Nyní se zaměřuje na lokální firmy. Je také radní města Uherské Hradiště a devítka na kandidátce hnutí STAN pro volby do Zastupitelstva Zlínského kraje. Na starosti chce mít lokální ekonomiku a drobné podnikání.
„Inovace, propojování podnikatelů a zajímavých záměrů nejsou už jen výsadou velkých měst. I na malých městech a vesnicích existují zajímavé podnikatelské nápady a bylo by dobré, abychom o nich věděli více, aby se aktivní a schopní lidé mohli propojit a zviditelnit. Nejde jen o větší soběstačnost venkova, ale také o dynamiku a prosperitu. Prosperující regiony pak mohou investovat více do vzdělávání, kultury i sociální oblasti. Ekonomickou prosperitu vnímám jako alfu a omegu dalšího rozvoje regionů. Ale jako všechny oblasti i podnikání potřebuje svoji kultivovanou podobu. Konkrétním krokem je vytváření podnikatelských komunit, rozvojových vzdělávacích programů a společných akcí, kde dochází k prezentaci existujících projektů. Takové příležitosti jsou žádoucí na všech velikostních úrovních měst a obcí,“ je přesvědčená.
Komunální politiku chápe jako službu občanům, kterou mohou kvalitně vykonávat jen politici, kteří mají povědomí o všeobecném dění a zároveň jim nechybí velká míra pokory. Během končícího volebního období se podle ní posunula oblast podnikání v kraji. „Pozitivně hodnotím činnost TIC Zlína jeho spolupráci s UTB i místními podnikateli. Podnikatelské inkubátory vznikají i na menších městech jako jsou Kunovice nebo Valašské Klobouky a jejich kapacita je naplněná. Také dochází k přetváření nevyužitých brownfieldů k novým podnikatelským příležitostem. Do popředí se dostávají lokální zemědělci, farmáři a originální místní značky, což vnímám také jako posun správným směrem,“ prohlásila.
Martin Neřád, krajský manažer
zdroj: Volební magazín hnutí STAN ve Zlínském kraji