Zlín: Město se dohodlo s firmami. Křižovatka Antonínova se brzy otevře
Vedení zlínského magistrátu žehlí problémy s vjezdem do svitovského areálu přes novou křižovatku Antonínova. Po několikatýdenním uzavření nové cesty dospělo s místními podnikateli k dohodě.
Zátarasy umístěné zde v minulých týdnech začátkem prosince zmizí. Vjezd však bude umožněn pouze automobilům do 3,5 tuny.
Sotva se motoristé dočkali nové křižovatky ulice Antonínova ve Zlíně, která měla zajistit cestu do rozlehlého areálu bývalých Baťových závodů, objevily se v křižovatce betonové zátarasy. Důvod? Proti stavebnímu povolení vznesli odvolání podnikatelé firmy B. A. Zlín a Sdružení podnikatelů Baťova areálu Zlín (SPBAZ).
Prvně jmenovaná firma nebyla vedena jako účastník řízení, i když vlastní parcelu pod stavbou. Zástupci družstva poukazovali na nevhodnost umístění vjezdu do areálu přes Šedesátou ulici a zároveň žádali otevření západní cesty z areálu, která je v současné době zaslepená.
Po téměř měsíci od položení zátarasů město s podnikateli v tomto týdnu uzavřelo smlouvu, která byla zásadní podmínkou pro kolaudaci a zprovoznění této důležité stavby.
Dohoda mimo jiné zaručuje vjezd alespoň osobních automobilů do areálu.
„Je to zatím jen částečné řešení, které moc centru Zlína neuleví. Je ale pozitivní, že město nalezlo ve věci křižovatky s majiteli významných výrobních firem sídlících v areálu společnou řeč,“ přiznal druhý náměstek primátora Aleš Dufek (TOP 09/STAN).
Hlavní součástí smlouvy jsou dva termíny. Prvním z nich je podle Čestmíra Vančury, jehož společnost B. A. Zlín nebyla kvůli pochybení vedena jako účastník stavebního řízení, duben 2012. Během nejbližších pěti měsíců musí město zadat vypracování zásadního dopravního generelu dotčeného výrobního areálu.
Do dvou let pak mají být nejen vjezd, ale i přilehlé silnice v bývalých Baťových závodech upraveny tak, aby zde byl možný bezproblémový průjezd nákladních automobilů.
„Bylo naprosto nutné se domluvit a jsem velmi rád, že jsme se tak brzy dohodli,“ podotkl Jiří Kadeřábek (M. O. R.), první náměstek primátora.
Podle Dufka je prosazování změn v oblasti bývalého výrobního areálu a jeho okolí velmi komplikované, a to i kvůli situaci, za jaké v první polovině minulého století vznikala.
„Nejprve byla vybudovaná továrna, teprve poté kolem ní začal vznikat velký Zlín. Vztahy a poměry jsou spletité i dnes,“ poznamenal Aleš Dufek.
Vybudování křižovatky Antonínova stálo 60 miliónů korun. Křižovatka zajišťuje napojení bývalého továrního areálu na silnici I/49 a přístup k parkovacím plochám v ulici Antonínova.
1.12.2011 Právo Strana 11 Střední a Východní Morava