Honzárek: Vybíráním mýtného si ušetříme mnoho problémů

14. 5. 2019

Doprava od Jihlavy směrem k Havlíčkovu Brodu začala tento týden opět kolabovat kvůli nepovedené opravě silnice. Brodští radní proto žádají zavedení mýtného.

Vedení havlíčkobrodské radnice se chce zasadit o to, aby byl mezi úseky silnic první třídy, na nichž se bude vybírat mýtné, zařazen i hlavní tah mezi Brodem a Jihlavou. K takovým úvahám vedení města přivedla kritická situace s dopravou v posledních dnech. Hejtmanství to ovšem odmítá.
„Co se teď v Brodě děje, je katastrofa. Je neuvěřitelné, kam až může situace dojít. Chceme se zasadit o to, aby na silnici mezi Havlíčkovým Brodem a Jihlavou bylo vybíráno mýtné,“ prohlásil havlíčkobrodský místostarosta Libor Honzárek (TOP 09). Slova o katastrofě nejsou nikterak nadnesená. Na počátku tohoto týdne začala opětovná rekonstrukce Lidické ulice. Ta slouží jako výpadovka na Jihlavu, vede po ní silnice první třídy. Kvůli opravě povrchu vozovky se jezdí kyvadlově vždy jen jedním směrem. Práce mají trvat do 4. května.
Od pondělka to ovšem působí obrovské problémy. Na příjezdu do města od Jihlavy stojí několikakilometrové kolony. V pondělí ráno například fronta stojících aut dosáhla až do tříproudového kopce nad Štokami. Měřila neuvěřitelných osm kilometrů. Čekalo se v ní hodně přes hodinu. V dalších dnech se kolona zmenšila o třetinu.
„Je to šílené. Kdo vyloženě nemusíte, do Brodu od Jihlavy vůbec nejezděte,“ nabádá ostatní řidiče šofér Pavel Smetana. „Hlavně by to mělo platit pro tranzitní kamionovou dopravu. Brodu je lepší se úplně vyhnout,“ dodal.

„Souvislá kolona se táhne přes celé město i daleko před ním. Stojí tu jeden kamion za druhým a blokují i další křižovatky. Vybíráním mýtného na této silnici bychom byli mnoha takovým problémům ušetřeni,“ domnívá se Honzárek.

Jenže o takové věci nechce Kraj Vysočina ani slyšet. Ten se měl možnost vyjádřit k návrhu ministerstva dopravy, jež přišlo s myšlenkou zpoplatnění silnic prvních tříd pro kamiony a autobusy. A jednoznačně veškeré takové snahy na celém svém území zamítl.
„Máme dost negativních zkušeností se sjížděním těžké dopravy z dálnice – stačí se podívat, jak vypadá souběžná silnice druhé třídy, která je na našem území často využívána jako levná alternativa dálnice. Podobnou praxi očekáváme u silnic první třídy, kde se bude sjíždět na silnice druhých tříd,“ vysvětlila mluvčí kraje Jitka Svatošová.

Zdroj: MF DNES

Michael Kubík, krajský manažer TOP 09 Vysočina

Chcete ZNÁT nejnovější TOP zprávy?
odebírejte náš
newsletter
TOP 09
Děkujeme