ANO vsadilo na marketing. Voliči jej slepě koupili

30. 10. 2013

Úspěch hnutí ANO ve volbách můžeme považovat za dobrý marketingový tah, ale jako prohru českého politického smýšlení a tradic.

Podle analytiků a sociologů volily Babišovo ANO všechny skupiny lidí dle sociologických charakteristik. Babišova strategie byla jednoduchá – kritizovat všechno a všechny. Na to lidé v současné době slyší moc dobře. Naskočil na vlnu a marketingově se prodal. Voliči si koupili za svůj hlas líbivý balíček. A už vůbec jim nedošlo, že Andrej Babiš si odporuje v tom, co říká, že dokonce rozpory v jeho řeči nejsou delší, než měsíc.

Rychlokvaška ANO šlo ve stopách Věcí veřejných. Normální je, že kolem myšlenky se shlukují lidé, tím vzniká hnutí a strana. Tady to bylo naopak. Kolem jednoho člověka byly marketingovým způsobem lákány a přemlouvány známé značky, aby ještě více podpořily jeho image. Voliči tak zvolili dobrou marketingovou značku, ale ne politické hnutí vzniklé a fungující standardním způsobem, založené na ideích a myšlenkách. Že chtějí změnu? Už historie ukázala, že tradice a stabilita je ukotvenější a jistější, než populistické výkřiky.

Teď se začne ukazovat, že pod krásným marketingovým obalem, který nabízí 200 g, je po otevření malý obsah, který ještě ke všemu dobře nechutná. Abych nezapomněl, kobliha se přece vždy hodí!

Jiří Blažek, člen výkonného výboru TOP 09
Chcete ZNÁT nejnovější TOP zprávy?
odebírejte náš
newsletter
TOP 09
Děkujeme