Spojenci: 27 milionů na reklamu kraje v roce konání voleb se musí prošetřit

5. 8. 2020

Ústecký kraj utratí letos za propagaci zhruba 27 milionů korun. Oproti předchozímu roku je to nárůst o přibližně 7 milionů korun. Spojenci pro kraj považují takové zvýšení výdajů na reklamu v roce konání krajských voleb za znepokojivé a budou chtít reklamní náklady prošetřit.

„Je velmi nápadné, že zrovna v roce, kdy se volí krajská zastupitelstva, dochází k třetinovému nárůstu výdajů na reklamu. Pochopitelně to vzbuzuje pochybnosti, jestli utracené miliony budou určeny skutečně k propagaci kraje, nebo spíš ke zviditelnění konkrétních politiků, kteří chtějí být znovu zvoleni," říká lídr spojenecké kandidátky Jiří Řehák.

Spojenci pro kraj požádají na základě zákona o svobodném přístupu k informacím krajský úřad o podrobný rozpis výdajů z rozpočtu kraje na propagaci.

„Kraj by měl zvýšení výdajů na reklamu srozumitelně vysvětlit, proto budeme chtít vidět každou položku rozpočtu. Chceme, aby bylo jasné, za co konkrétně jsou peníze občanů kraje utráceny a kdo kraji reklamní služby dodává. Pokud by tyto peníze měly jít oklikou na propagaci současného vedení kraje, byla by to hodně drahá legrace," uvádí Michal Kučera.

Spojenci rovněž podají podnět Úřadu pro dohled nad hospodařením politických stran a politických hnutí, aby prošetřil, zda nedošlo k porušení pravidel pro financování politických kampaní do krajských voleb.

„Dohledový úřad má kontrolovat financování politických stran a férový průběh předvolebních kampaní. Toto je přesně ten případ, kterým by se měl zabývat, protože existují pochybnosti, zda peníze Ústeckého kraje nejsou používány na zviditelnění politiků z vládnoucí koalice. Pokud by tomu tak bylo, šlo by o neoprávněné zvýhodnění těchto kandidátů před volbami," uzavírá Spojenec Petr Globočník.

Chcete ZNÁT nejnovější TOP zprávy?
odebírejte náš
newsletter
TOP 09
Děkujeme