Máme průmysl s nízkou přidanou hodnotou, nutná je obnova kraje

29. 4. 2016

Kde vidíte Ústecký kraj v rámci republiky? Jakou roli by měl hrát?

Bohužel čísla zatím hovoří, že kraj je na posledním místě, co se týče zaměstnanosti, sociální struktury či zdravotních výsledků, statistik. To je věc, kterou přinesla nešťastná těžba, nešťastný průmysl s nízkou přidanou hodnotou a my se teď musíme bavit o nějaké obnově.

Na co byste kladl důraz při změně kraje? V čem by se měl profilovat? On totiž není kompaktní. Jiná situace je na Šluknovsku, na Chomutovsku, na Roudnicku. Takže tu není celistvost jako třeba v Plzeňském kraji, kde je Plzeň a všichni do ní jezdí, protože ji berou jako centrum, ale Ústí lidé moc jako centrum nevnímají.

To je neštěstí, které přineslo krajské upořádání, které nebylo úplně nejšťastnější, to je pravda. Nicméně jako kraj už tady je a my musíme najít společný jmenovatel, který bude pro všechny části kraje schůdný a tím jmenovatelem je obnova Ústeckého kraje, to znamená, říct, co skutečně chceme, kterým směrem chceme jít a pak požádat o podporu stát, který má Ústeckému kraji, co vracet.

Neříkám, že je Ústecký kraj otloukánkem, ale proč se nedaří udělat z něj prioritu?

Protože nemá takové reprezentanty, kteří dokážou říct, co chtějí. Nedokážou se sjednotit a definovat, jaké jsou priority a potom je prosazovat i na celostátní úrovni. To je jednoznačně slabina Ústeckého kraje, slabina politické reprezentace Ústeckého kraje.

Je nějaká vize, že by se to dalo změnit nebo je to tak rozdělené, že každý má své voliče viz. KSČM, která si bude myslet na horníky, a tak dále?

Samozřejmě ta vize tu je. Kdyby nějaká šance nebyla, tak bychom to patrně mohli všechno přenechat stranám, které to chtějí zakonzervovat, to znamená komunistům a spol. Pracovat se na tom už začalo a já věřím, že i když to nebude rychlý proces, tak to bude proces, který dlouhodobě dospěje do nějakého řešení.

Jak vnímáte okolí Žatce, komunikaci R7, tuhle oblast? Tam byla taky dlouho průmyslová zóna, kde v podstatě nikdo nebyl. Myslíte, že tomu skutečně pomůže komunikace R7?

Ta komunikace obsluhuje celou jižní část Ústeckého kraje, tedy nejen průmyslovou zónu, to znamená okresy Litoměřice, Louny, Chomutov, kus Mostecka. Takže to je taková tepna, která prochází dostavbou, kterou sliboval už premiér Zeman před x lety. Slibovala to celá řada dalších premiérů. Chybou zase je, že reprezentace Ústeckého kraje nestála za tím, aby se silnice dostavila. V té době tam byla celá řada chyb a tím pádem nebyla mezi prioritami. Já věřím, že se to už podařilo změnit a premiér Sobotka na základě mých interpelací tomu dává prioritu.

Dopravní dostupnost v rámci kraje: Nemůžete se z Chomutova dostat až do Děčína. Dále se v Děčíně diskutuje obchvat a kudy ho vést. Proč se nedaří natáhnout nějakou tepnu, čtyřproudovou silnici od Chomutova až po Děčín?

To opět souvisí s regionální úlohou krajského města Ústí nad Labem. Když to vezmeme z té jižní části, na Ústí téměř není dopravní spojení, není tam hlavní tah, nejezdí přímý vlak. Autobusy jezdí často poměrně kostrbatě. Já si myslím, že by se na to mělo podívat trochu opačně, protože Ústí by mělo konečně začít plnit svou regionální úlohu krajského města. Mělo by být skutečně vidět ve všech regionech. Potom se potřebnost a důležitost Ústí nad Labem jako regionálního centra začne zvyšovat.

Chcete ZNÁT nejnovější TOP zprávy?
odebírejte náš
newsletter
TOP 09
Děkujeme