I vy budete platit reklamu na vejce z Agrofertu
Projekt Regionální potravina, který vznikl před sedmi lety, měl propagovat zboží malých výrobců a producentů, aby se snáze dostali na trh se svými originálními specialitami. Ale řekněte sami, jsou na tuto cenu zralá vejce z velkochovu? Vedle kozího kefíru z farmy Držovice, Julčina tučného tvarohu s medem z rodinné farmy Létající koza v Břvanech či retro šunkového salámu od lounského řezníka a dalších výrobků, na které můžeme být pyšní, je to až neuvěřitelné rozhodnutí.
Firma Papei, která vejce vyrábí, patří koncernu Agrofert. Ten zaměstnává desítky tisíc lidí a vydělává miliardy. Na rozdíl od domácích výrobků malých farmářů a výrobců tedy nemůže mít problém s přístupem na trh nebo s propagací značky. Přesto se značkou bude honosit. Výrobek prý vyhověl všem požadavkům, tedy byl vyroben na území Ústeckého kraje, je z našich vajec a je nadstandardní. V tomto případě to znamená, že je to jediný výrobek svého typu v zemi. Ano, je to originál. Doslova. tyři rozklepnutá pasterovaná vejce v tetrapakové krabičce, které už dnes koupíte v supermarketu.
Rozhodovala o tom komise, ve které seděli i zástupci našeho krajského úřadu.
Fakt, že vejce značku získala, naprosto neuvěřitelným způsobem snižuje důvěryhodnost celé značky Regionální potravina. A bere těžce získanou prestiž i výrobkům mnoha poctivých farmářů. A protože součástí ceny jsou také peníze na reklamu, bude stát další čtyři roky platit i za vejce z Agrofertu desítky miliónů korun.
Špatný vtip to bohužel není. Spíš další příklad toho, že firma Andreje Babiše systematicky tuneluje veřejné rozpočty a platíme to my všichni. Přemýšlejte o tom.
Michal Kučera, poslanec a lídr TOP 09 pro Ústecký kraj do Poslanecké sněmovny PČR