Švenda: Kraj napumpuje přes deset milionů na podporu destinačních managementů

Václav Švenda
Zastupitelstvo Středočeského kraje schválilo dotace klíčové pro rozvoj cestovního ruchu v regionu.
Celkem bude z Programu 2025 rozděleno 9,33 milionu korun mezi devět organizací působících v turistických oblastech kraje. Dalších 1,13 milionu korun získá spolek Turistická oblast Brdy a Podbrdsko jako členský příspěvek. Tento spolek vznikl z iniciativy kraje a jeho cílem je propagace jedinečné oblasti Brd.
Dotace podpoří rozvoj cestovního ruchu a profesionalizaci destinačních managementů. „Podpora těchto organizací je zásadní pro udržitelný rozvoj turistiky v našem regionu. Přispívají nejen k propagaci Středočeského kraje jako atraktivní destinace, ale také posilují spolupráci s místními podnikateli a dalšími subjekty. Poskytnuté finance umožní strategické a marketingové aktivity, rozvoj konkrétních turistických produktů a zvýšení atraktivity jednotlivých oblastí,“ uvedl Václav Švenda, radní pro oblast kultury, památkové péče a cestovního ruchu.
Český ráj a Toulava
Z dotačního programu získají dvě organizace působící částečně na území Středočeského kraje – Sdružení Český ráj a organizace Toulava – celkem 1,42 milionu korun. Dalších sedm organizací spravujících oblasti jako Kutnohorsko a Kolínsko, Mělnicko-Kokořínsko, Berounsko, Kraj blanických rytířů, Posázaví, Pojizeří a Polabí a Kladensko-Slánsko si mezi sebou rozdělí 7,91 milionu korun. Každá z nich obdrží 1,13 milionu korun na projekty zaměřené na marketing, propagaci a další rozvoj.
Turistická oblast Brdy a Podbrdsko
Kromě těchto dotací podpoří kraj částkou 1,13 milionu korun také spolek Turistická oblast Brdy a Podbrdsko. Tyto prostředky budou využity na rozvoj turistické nabídky, vydávání propagačních materiálů, tvorbu multimediálních prezentací a pořádání školení a workshopů. Část financí půjde také na správu webových stránek a sociálních sítí, stejně jako na mzdy zaměstnanců zajišťujících chod organizace.
Podpora destinačních managementů je součástí dlouhodobé strategie kraje zaměřené na udržitelný rozvoj cestovního ruchu a kvalitní spolupráci mezi místními subjekty, regionálními organizacemi a Středočeskou centrálou cestovního ruchu.
Převzato z: PRIBRAM
▶
Štítky
◀
Chcete ZNÁT nejnovější TOP zprávy?
odebírejte náš
newsletter
Děkujeme