Nováková: Učitelé by si měli víc věřit, jejich povolání je poslání
Výchova dítěte je úspěšná, když člověk dělá dobré věci, i když se nikdo nedívá. Ne kvůli pochvale, ale proto, že je to správné. Pokusili jsme se vdechnout život šedým tabulkám, které ve Standardu učitele popisují, co všechno má učitel umět a jaký má být.
Úkolem učitele 21. století je usměrňovat, vést a předávat hodnoty, není už hlavním zdrojem informací. Nejlepší školou je pro mladého učitele možnost sledovat práci zkušeného kolegy. Každá vyučovací hodina se v rukou dobrého učitele mění v umělecké dílo. Je třeba zbourat hradbu mezi humanitním a technickým vzděláváním. Dobrý učitel si je vědom,že musí žáka připravit na životní výzvy o kterých dnes ještě nic nevíme. Škola je životní prostředí, v němž je pro všechny zúčastněné nejdůležitější atmosféra partnerství. Ani v době umělé inteligence, která přijde již brzy, neztrácí práce učitele svůj smysl, důraz se však posunuje směrem k lidským kvalitám. Škola zůstane jediným prostředím, kde se sejdou lidé z různých sociálních podmínek, a proto má pro soudržnost společnosti neocenitelný význam.
Nina Nováková, poslankyně TOP 09
28. 3. 2017