Radní města zrušili několik veřejných zakázek. Byly zbytečně drahé

25. 1. 2012

Rada města dnes zrušila sedm veřejných zakázek z odboru informatiky za více než 800 milionů korun. Důvodem byla už dopředu daná vysoká cena za tyto služby a především minimální počet zájemců. Vedení města zakázky vypíše znovu transparentněji a především způsobem, aby se o práci pro město mohlo ucházet více firem.

 

„V řadě případů obdržel zadavatel pouze jedinou nabídku. Podmínky soutěže byly nastaveny tak, že je mohla poskytnout pouze jediná společnost. Jde hlavně o poskytování licencí, rozvoj a podporu řešení dodaných původně danou společností,“ uvedla radní pro informatiku Eva Vorlíčková (TOP 09).

 

Problém těchto zakázek je podle Vorlíčkové v tom, že byly vypsány jako otevřené řízení s vysokou hodnotou odhadu ceny. Tu úředníci zpracovali na základě informací od soukromého dodavatele. V případě vyhlášení vítěze by muselo město akceptovat navrženou cenu,“ dodala radní.

 

Odbor informatiky navrhl zakázky zrušit podle § 84 odst. 3 písm. b) a znovu je vypsat. „Tam, kde to dovoluje zákon, formou jednacího řízení bez uveřejnění,“ dodala radní. Zadání a odhad ceny budou zpracovány v souladu s novou koncepcí a možnostmi rozpočtu hlavního města.

 

U zakázky Zpracování aktualizace krizové plánovací dokumentace HMP a naplnění dat do Informačního systému krizového řízení hl. m. Prahy, kde zbyla pouze jediná nabídka, protože ostatní nabídky neprošly kvalifikací, navrhl odbor informatiky po dohodě s ředitelem odboru krizového řízení i tuto zakázku zrušit a vypsat znovu tak, aby obsahovala rámcové řešení celé problematiky.

 

Zrušení předmětných veřejných zakázek nebude mít přímý dopad na provoz a rozvoj dotčených systémů.

 

Zrušené zakázky:

 

  1. Multilicence PROXIO                                                                             100 mil.
  2. Poskytování služeb maintenance, základní podpory a rozšířené podpory systému PROXIO                                                                                        380 mil.
  3. Rozvoj systému e-spis na úřadech MČ a zřizovaných a přísp. organizacích v Praze, rozvoj hostingu                                                                                        100 mil.
  4. Podpora systému e-spis na úřadech MČ a zřizovaných a přísp. organizacích v Praze, provoz hostingu                                                                                        112 mil.
  5. Rámcová smlouva na rozvoj spisové služby GINIS SSL                                 70 mil.
  6. Poskytování služeb maintenance, základní podpory a rozšířené podpory systému GINIS SSL                                                                                                 65 mil.
Chcete ZNÁT nejnovější TOP zprávy?
odebírejte náš
newsletter
TOP 09
Děkujeme