Popov: Komunikace
V roce 2009 se do voleb do Evropského parlamentu účastnilo pouze 28% voličů. V roce 2014 jich nebude více, možná spíše ještě méně. Záleží rovněž na kandidátech, volební kampani a zvolených tématech. Důvodem je i ta skutečnost, že politika a dění v orgánech EU občany České republiky nezajímají. Nezajímají je i proto, že dostupnost informací je značně omezená, a to pouze ve formě elektronické nebo ve speciálních publikacích, spíše zaměřené na určitou velice specifickou část obyvatelstva. Drtivá většina voličů je spíše pasivním příjemcem informací a zřídka si je sama vyhledává nebo si ověřuje pravdivost informací získaných z médií. Pokud se vůbec nějaké relevantní informace v médiích objeví, pak jsou prezentovány spíše v obecné a nesrozumitelné formě. Od roku 2009 máme v Evropském parlamentu 22 zástupců, bohužel o jejich činnosti, resp. přínosu pro Českou republiku drtivá většina občanů neví vůbec nic. Někteří europoslanci sice mají své webové stránky, to je ovšem zcela nedostačující. Práce (pokud vůbec byla vykonána řádně) prostě někdy nestačí, je nutné ji někdy v jednoduché a srozumitelné formě taky umět prezentovat, pokud možno často a pravidelně.
Řešením by mohlo být častější publikování informací o činnosti v Evropském parlamentu v denním tisku, častější vystoupení v televizi (pomohl by krátký speciální publicistický pořad), častější přispívání s články na www.evropsky-parlament.cz pro občany České republiky, zajištění osobních veřejných setkání s občany České republiky i formou různých seminářů (informačních nebo vzdělávacích), větší kooperace poslanců Evropského parlamentu s jednotlivými resorty a regiony České republiky.