Chabr: snižujeme v Praze vizuální smog
Pražský magistrát vytvořil nová pravidla označování provozoven v památkové rezervaci. Cílem je snížit takzvaný vizuální smog. Podle vedení města se první změny projeví v příštím roce. Pravidla budou ale závazná pouze pro všechny domy, které vlastní hlavní město.
Reklamní poutač ve tvaru trdelníku zavěšený nad vstupem do obchodu, nebo třeba výrazně barevně označená směnárna. Podle vedení metropole vizuální smog, který je potřeba omezit. Pomoci k tomu mají nová pravidla, která schválili pražští radní.
"Ta pravidla mění způsoby, jak mohou provozovatelé těch provozoven označovat své podnikání, tedy např. to, že by tam neměly být polepy výloh přes celé výlohy, ale maximálně 20 %, neměly by tam být různé štíty, výstrče, které ukazují produkty, které prodávají. To se týká např. takových těch trdelníků, které trčí do ulice. Neměly by tam být různé nápisy, které svítí," řekla Hana Třeštíková, radní hl. m. Prahy.
Dále pak poutače budou muset být zhotoveny z tradičních materiálů, jako je např. kov, dřevo či sklo. Výjimku z nových pravidel budou mít lékárny nebo pošta.
"Týká se to samozřejmě desítek nájemních prostor v hlavním městě. A nejsou to tak přísná pravidla, která by omezovala toho podnikatele v rámci nějaké obchodní soutěže. Prostě nechceme, aby tam byly ty neonové a křiklavé nápisy a svítící výlohy. Chceme, aby to historické centrum vypadalo vkusně," řekl Jan Chabr, radní hl. m. Prahy.
Nová pravidla budou závazná pro všechny domy, které vlastní hlavní měst, a od příštího roku se tak začnou objevovat v nájemních smlouvách. Vedení Prahy chce ale o tomto jednat také se soukromými vlastníky a státními institucemi.
Zdroj: PrahaTV