Ministr Dobeš převzal zodpovědnost za řešení Nákladového nádraží Žižkov
Návštěva ministra dopravy Pavla Dobeše na konci září sice nepřinesla rozuzlení v dění okolo Nákladového nádraží Žižkov, přesto nastal v této otázce jistý posun. Ministr přenesl odpovědnost za řešení problematiky spojené s tímto územím i dopravou v jeho okolí, na vládní úroveň.
Pavel Dobeš se postavil jasně za zachování hlavní budovy nákladového nádraží a negoval tak dosavadní postoj Českých drah, které se odvolaly na Ministerstvo kultury proti prohlášení tohoto objektu kulturní památkou. Ministr dopravy se také postavil proti vizi prodloužení Olšanské ulice v koridoru dožilé železniční trati, jak ji naplánoval Útvar rozvoje hlavního města Prahy. Jasně tím dal tedy najevo, že přebírá otěže řešení problematiky okolo rozvoje tohoto území. A řada otázek s tím spojených již nesnese velkého odkladu.
Především budeme očekávat s jakým návrhem řešení přijde pan ministr v otázce dopravní obslužnosti . Koněvova třída, Vinohradská i ulice Jana Želivského již doslova přetékají auty, která ničí životní prostředí v Praze 3 a působí občanům městské části řadu problémů. Proto řešení právě tohoto problému již nesnese prodlení. Stejně tak, jako samo řešení problému s chátrající obří funkcionalistickou budovou Nákladového nádraží Žižkov.
Budeme se proto ptát, kdy České dráhy začnou do budovy investovat a revitalizovat areál, jehož současný zdevastovaný stav je doslova černou skvrnou na mapě třetí městské části. I zde musíme legitimně požadovat řešení v nejbližších měsících, nikoliv letech.
Městská část není majitelem tohoto území a do její kompetence nespadají ani investice do dopravní infrastruktury celoměstského významu. Přesto v zájmu občanů třetí městské části budeme všemi legitimními prostředky usilovat, aby řešení problémů, které současný stav na žižkovském nádraží přináší, nezapadlo mezi agendou ministerstva dopravy.
Ing. Vladislava Hujová
starostka Prahy 3