Praha 14 prosazuje původní trasu městského okruhu
Hlavní město Praha předložilo alternativní řešení dokončení severovýchodní v části městského okruhu – tzv. Duál, podle kterého by byla doprava vedena ve dvou trasách, z větší části po stávajících komunikacích. „Přestože je tato varianta prezentována jako méně nákladná, znamenala by podstatný nárůst dopravy v Hloubětíně, tudíž nepřípustné zvýšení hlukové a emisní zátěže pro místní obyvatele. Jsem důrazně proti,“ říká starosta Prahy 14 Mgr. Radek Vondra (TOP 09). V odmítavém stanovisku je s ním zajedno i Zastupitelstvo MČ Praha 14, které na svém posledním jednání zmiňované řešení odmítlo a vyzvalo hlavní město, aby pokračovalo v přípravě původní podoby projektu. Problematiku vedení městského okruhu a souvisejících prací bude Zastupitelstvo hl. m. Prahy projednávat na svém příštím jednání, tedy 2. listopadu 2017. Trasa projektu, kterou Praha 14 podporuje a která má již od roku 2012 schválenou studii vlivů na životní prostředí EIA, je rozdělena na tři úseky. První úsek vede od křižovatky Pelc–Tyrolka na Balabenku s tím, že jeho součástí jsou dva tunely – jeden pod ulicí Povltavská, druhý pod Bílou skálou. V rámci druhého úseku mezi Balabenkou a ulicí Štěrboholská se plánuje tunel
pod Malešicemi. Poslední úsek představuje takzvaná Libeňská spojka mezi křižovatkami Vychovatelna a U Kříže v Praze 8. I ta má být částečně vedena tunelem. Variantní řešení „Duál“ počítá s tím, že by auta od křižovatky Pelc–Tyrolka mohla pokračovat dvojím způsobem. Buď ulicemi Povltavská a Spojovací a dále jediným tunelem na trase vedeným pod malešickým sídlištěm od Jarova na Jižní spojku, nebo druhou spojnicí – ulicemi Kbelská a Průmyslová, které by podle návrhu tvořil zkapacitněný koridor.