Sága o autech pro vedení radnice – II díl.
V minulém článku jsme vás informovali, že byla nakonec zrušena veřejná zakázka na vozidla pro Úřad MČ Praha 13 kvůli procesním chybám. Mezitím jsme se samozřejmě pokusili komunikací přesvědčit pana místostarostu Davida Zeleného, který je za zakázku odpovědný, že avizovaná cena v zakázce by neměla dávat potenciálním dodavatelům tak velký finanční rozsah. Dále jsme se pokoušeli zjistit, jakým způsobem byla vozidla financována doposud a jak budou financována dále.
Po naší interpelaci bylo Kontrolnímu výboru Zastupitelstva MČ Praha 13 (dále jen „KV“) zadáno celou zakázku přezkoumat.
Nyní je vypsána zakázka nová a abychom snad nekřivdili našemu vedení radnice, tak musím konstatovat, že hodnota zakázky byla o něco snížena a procentuelní hodnocení celé zakázky bylo přehodnoceno ve prospěch ceny na prvním místě.
Dne 9.2. 2011 se konal Kontrolní výbor, který měl prozkoumat zakázku (v té době již znovu vypsanou). Na jednání dostali pozvání dva zástupci z našich řad, opoziční Top 09. Na jednání nám bylo předneseno, že KV věc projednal a neshledal žádné pochybení. Samozřejmě jsme dostali možnost reagovat a tak jsme přednesli důvody, které nás vedly k našim interpelacím počínaje možnou cenou zakázky, způsobem vyhlášení veřejné zakázky a způsobem financování konče. Bohužel po půl minutě přednesu našich obav a pochybností nám člen KV pan Pastrňák dosti teatrálním způsobem oznámil, „že tohle nehodlá poslouchat“. Shrnu – li jeho „hlasité“ vystoupení, tak výsledkem je, že nás na výbor „on“ nechtěl, dále „nemá čas“ se našimi připomínkami zabývat, atd…
Shrnu – li výsledek naší účasti na tomto jednání, tak musím konstatovat, že jsme se nedověděli, jak bude vozový park financován, tedy jestli finančním nebo operativním leasingem a proč v době krize dává úřad „k dispozici“ peníze na nákup vozidel tak draho.
Dověděli jsme se, že vozidla jsou pro vedení radnice (starosta a 3 místostarostové). Samozřejmě to jsme již z původního zadání tušili, ale tentokrát to bylo řečeno. Dále jsme se dověděli, že vozidla budou užívána i k soukromým účelům a to na základě tzv. manažerské smlouvy, kterou má Úřad MČ Praha 13 se členy uzavřenou. Ze zákona pak uživatelé takovéhoto „služebního“ vozidla jsou povinni hradit vyšší daň z příjmu, která se počítá jako 1% z pořizovací ceny vozidla x 0,15 (15 % daň z příjmu). Tak pokud se příště bude někdo ohánět tím, že platí za užívání vozidla tímto způsobem nehorázné peníze, pak vězte, že skutečnost je taková, že jde řádově o cca 1 000,- Kč. (například pokud je pořizovací hodnota vozidla třeba 600 tis Kč, pak se spoluúčast počítá následovně: 600 000,- x 0,01 x 0,15 = 900,- Kč.) No uznejte, 900,- Kč za to, že máte k užívání služební vozidlo, na kterém Vám hradí zaměstnavatel veškerý servis od výměny oleje, přes pravidelnou údržbu, nutné opravy a výměny pneumatik a k tomu palivo. No kdo by to nechtěl?
Takže ráda bych tímto vzkázala panu Pastrňákovi, který měl evidentně chybné informace, aby si blíže nastudoval zákon o dani z příjmu, nežli bude tímto argumentovat. Dále bych uvítala, kdyby členové výborů, a tímto myslím zase pana Pastrňáka jmenovitě, složili své funkce, pokud nemají na svou práci čas a chuť a nemrhali tak peníze daňových poplatníků.
Občanům bych ráda vzkázala, že ačkoliv je jednání s takovýmito typy lidí velmi vyčerpávající a nepříjemné, jsme tady proto, abychom tuto práci odvedli za vás a budeme rádi, když budeme mít i nadále vaší podporu.
Lenka Kotková