Ivana Todlová
zastupitel TOP 09
Pracovní život
Po více než desetileté praxi v podnikatelské sféře jsem v roce 1995 společně s manželem založila architektonickou a projekční kancelář, kde působím jako jednatelka a personální a ekonomická manažerka.
Politická činnost
Od roku 2010 jsem členkou TOP 09. V současné době působím jako místopředsedkyně MO Praha 13, rovněž jako členka RV Praha a zastupitelka Městské části Praha 13. Na radnici pracuji ve výboru pro Evropské fondy a v komisi Územního rozvoje.
Již několik let jsem aktivní členkou odborné školské komise TOP 09 pro výchovu a vzdělávání, která pracuje velmi intenzivně a pečlivě. Moje zkušenosti s českým školstvím se plně shodují s fakty, uvedenými v programu TOP 09 VIZE 2030. A především myšlenky programu v oblasti školství bych velmi ráda uvedla v život.
Jako matka i jako podnikatelka jsem každý den konfrontována se stavem českého školství. A to byl a je pro mne zásadní impuls, proč jsem se rozhodla kandidovat v letošních podzimních volbách do Parlamentu ČR.
Je otázkou, zda materiál Vzdělávání 4.0, který připravuje Ministerstvo školství, a který by měl přinést do škol změny ve výuce a podpořit perspektivní obory, bude dostatečnou odpovědí na nahromaděné problémy v českém školství. Já osobně spatřuji jeden z největších nedostatků současného českého vzdělávání v neexistenci elementární dohody, jakým směrem se má systém edukace ubírat.
Neschopnost najít shodu se promítá dokonce i do témat, u nichž bychom těžko mohli najít jakoukoliv rozporuplnost. Příkladem jsou platy učitelů, formy a stupně ohodnocení jejich práce a kvalifikace, včetně požadavků na jejich další vzdělávání a kariérní růst.
V Česku je základní schopnost hledat a nacházet smysluplnou vzdělávací strategii velmi vzácná. Až doposud byly politické programy většinou jen naplněny představami, které tak říkajíc neviděly za aktuální horizont daného volebního období.
Naším cílem by měla být politická shoda na krocích, které bude respektovat jakákoliv další vláda. Bezesporu do této sféry patří i smysluplné a reálně dlouhodobé investice do vzdělávání, které do koncepce vzdělávací politiky neodmyslitelně patří.
Vždyť budoucnost národa stojí především na erudované generaci, která se plnohodnotně zapojí do integrovaného evropského společenství.