Zastupitelé P11 za HPP11 jdou proti občanským sdružením ze Spořilova i ve svých důsledcích proti elementárním zájmům vlastních občanů

19. 5. 2016

Problém dopravy na D1 a navazující ulici 5. května, které spolu tvoří chodovskou radiálu, je z hlediska životního prostředí pro naši městskou část Prahu 11 dlouhodobě nejzávažnějším problémem. Tento problém se ještě zvýraznil po zaústění části Pražského silničního okruhu do D1. Následné administrativní zamezení pokračování této komunikace v trase tzv. stavby 511, tj. k Štěrboholské radiále u Běchovic znamená ve svých důsledcích nesmyslné zavádění tranzitní především kamionové dopravy směrem do centra. Tato doprava je tudíž radiálně vedena přes hustou zástavbu Jižního Města a Spořilova na Městský okruh, následně pak po Štěrboholské radiále k již provozovanému úseku Pražského okruhu. Dle údajů TSK Praha – ÚDI z podzimu 2015 se jedná cca o 13000 kamionů denně na D1 mezi Chodovcem a připojením Chodova.

       Při projednávání návrhu zastřešení Spořilovské radiály na komisích rady byl předložen materiál Spořilovského občanského sdružení nazvaný „Bez dokončení stavby 511 zakrytí Spořilovské dopravní problémy Spořilova nevyřeší“. Rovněž samotná textová část projednávaného materiálu obsahovala v závěrech a doporučeních na 1. místě text „Sledovat (podporovat) přípravu a realizaci stavby Pražského silničního okruhu č. 511“.

       Je s podivem, že při většinovém zastoupení členů komise za HPP11 neprošla do závěrečného usnesení po bouřlivé debatě doplňující formulace „stavba 511“. Toto doplnění bylo míněno k formulaci „dokončení Pražského silničního okruhu v jihovýchodním segmentu Prahy“. Tento zdánlivě nepodstatný rozdíl znamená, že se otevírá prostor pro další varianty, tedy vracení projednávání do bodu nula a téměř jisté odložení problému o desítky let.  

Ing. Stanislav Urbánek, CSc, radní za TOP 09

Chcete ZNÁT nejnovější TOP zprávy?
odebírejte náš
newsletter
TOP 09
Děkujeme