Revoluce v parkování a více místa pro život

Stále významněji se v Praze 1 projevuje relativně nová společenská štěpící linie:

parkování a množství aut v centru. Jedni chtějí zachovat právo jezdit a parkovat, druzí odmítají akceptovat tolik zaparkovaných aut v ulicích a intenzivní automobilovou dopravu.

 

Přitom existuje řešení, které by mohlo uspokojit všechny rezidenty, a to řidiče i odpůrce aut.

 

Nelze ignorovat skutečnost, že vozidel v centru je čím dál více, přičemž parkovacích míst ubývá v důsledku revitalizací ulic. Nelze se ani zaříkávat mantrou, že zlepšením kontrol zón placeného stání dojde ke snížení počtu zaparkovaných aut v Praze 1. Systém parkování totiž potřebuje zcela zásadní úpravu svého nastavení.

 

Ptali jste se někdy sami sebe, proč v noci lze bez problému zaparkovat v modré zóně a proč ve dne zaparkujete jen po nekonečném kroužení a náhodném objevu právě uvolněného místa?

 

Je to dáno z velké části tím, že v modré zóně legálně parkují návštěvníci (po omezenou dobu), dále neomezeně abonenti, tj. nerezidenti, jejichž auto je registrované na firmu sídlící v Praze 1, a do třetice abonenti s tzv. přenositelným parkovacím oprávněním (typicky hoteloví hosté, ale i subjekty zneužívající systém, které prodávají parkování v centru – lze totiž jednoduše měnit SPZ na oprávnění).

 

Z důvodu legálního parkování těchto tří skupin řidičů systém rezidentního parkování nefunguje a ani fungovat nemůže. Proto se zasadíme o zrušení možnosti zaparkovat v modrých zónách návštěvníkům, abonentům bez provozovny (kanceláře, fiktivní sídla firem) a budeme požadovat zrušení přenositelného abonentního parkování. K parkování těchto skupin mají sloužit současné kapacity podzemních parkovišť v Praze 1 a v širším centru.

 

Dokud bude levnější zaparkovat na ulici, garáže nebudou plnit svou funkci.

 

A co tímto získá občan?

Dojde k omezení zbytečných jízd autem do centra. Zaplněnost modrých zón přes den bude více odpovídat zaplněnosti zón v noci, takže rezidenti nebudou mít problém

zaparkovat kdykoliv. Vznikne nadbytek parkovacích míst v ulicích, některé bude možné dokonce zrušit ve prospěch rozšíření chodníků, výsadby stromů, vyznačení

oddělených cyklotras, a to vše při zachování dostatečného počtu parkovacích stání pro rezidenty.

Dojde také k významnému poklesu intenzity dopravy v centru – nelze zaparkovat – nemá smysl jezdit do centra autem. Intenzita provozu poklesne také tím, že ulice nebudou opakovaně projíždět auta hledající volné místo. V neposlední řadě bude možné rozšířit stání pro zásobování, aby dodávky a cargokola s balíky nestály na chodnících a v křižovatkách. A v zónách bude prostor i pro parkování vozidel opravářů kotlů či instalatérů, stejně tak všech vlastníků nemovitostí.

Jedině s těmito systémovými úpravami může rezidentní zóna znovu sloužit k ochraně rezidentů a fungovat jako regulace zbytečných jízd do centra.

Chcete ZNÁT nejnovější TOP zprávy?
odebírejte náš
newsletter
TOP 09
Děkujeme