Vozobule: Záchytná parkoviště by pomohla zklidnit dopravní situaci Plzně
Záchytná parkoviště by pomohla zklidnit dopravní situaci Plzně
Plzeň - Podle dat, která má k dispozici město Plzeň, se v něm denně uskuteční zhruba 200 tisíc cest, z toho 10 tisíc připadá na nákladní dopravu.
Existuje několik způsobů, jak toto číslo zmenšit.
„Vyjma obou částí městského okruhu - západní části a přeložky I/20 - jsou ještě další opatření, která mohou buď snížit intenzitu dopravy v konkrétních místech, ideálně čím blíže k centru, tím méně aut, nebo zachytí zejména externí dopravu směrem do Plzně již na okraji,“ sdělil náměstek primátora pro oblast dopravy a životního prostředí Michal Vozobule.
Podle něj by bylo ideální využít záchytných parkovišť s návazností na městskou hromadnou dopravu, jako je to v Kotkově ulici. Náměstek dále doplnil, že je s parkovišti třeba spojit placené zóny parkování a rezidenční zóny. „Cenově zvýhodnění v těchto zónách pak mají být zejména občané města Plzně. Naopak pro ostatní se směrem k centru musí cena za parkování zvyšovat,“ doplnil náměstek.
Nejvytíženějšími místy v Plzni jsou Karlovarská třída (úsek Otýlie Beníškové - Lidická), kde projede denně cca 54 tisíc vozidel, a ulice U Prazdroje (úsek Jateční most - Nad Nádražím) s 41 tisíci vozidel za den. S tím souvisí i neustále rostoucí stupeň automobilizace, způsobené nejenom tím, že čím dál víc lidí dojíždí do Plzně auty do práce.
Podle posledních dat z roku 2017 vycházelo na 1000 obyvatel Plzně celkem 517 provozovaných osobních automobilů. Před necelými třiceti lety to přitom bylo o polovinu méně. Oproti datům z roku 1990, kdy vycházelo 264 automobilů na 1000 osob, se počet automobilů prakticky zdvojnásobil.
JIŘÍ ŠOLC
16.1.2019 Plzeňský deník str. 03 Region - zpravodajství