Vozobule: Dva milióny za nové logo Plzně je mimo realitu
Plzeň rozjíždí soutěž, jejímž výsledkem má být nové univerzální logo města. Starý emblém je totiž už passé kvůli vizuální provázanosti s projektem Evropské hlavní město kultury roku 2015. Změna vyjde radnici na dva milióny korun.
„Částka, kterou jsme na to vyčlenili v rozpočtu, není nízká,“ řekl Právu náměstek plzeňského primátora Martin Baxa (ODS). „Pro tvůrce je to ale signál, že to myslíme vážně a chceme skutečně dobrou práci,“ dodal Baxa.
Podle opozice jde o vyhazování peněz. „Domníváme se, že bychom se mohli vejít do řádu statisíců, maximálně miliónu. Dva milióny, to je mimo realitu,“ uvedl zastupitel Michal Vozobule (TOP 09). „Nevím, jestli Plzeň potřebuje nové logo, ale potřebuje logo, které je stabilní. Za posledních pár let budeme mít již čtvrté – tak hlavně aby už vydrželo,“ dodal Vozobule.
To by mělo nové logo snad splnit – má se objevit na dopisních papírech, vizitkách i ve všech prezentacích města a neměla by jej využívat pouze radnice. „Postupně by se mělo stát nejen značkou města, ale i městských obvodů, příspěvkových organizací, možný je i průnik do našich obchodních společností,“ uvedl náměstek.
Hotovo má být do konce roku, teď udělali radní první krok – jmenovali devítičlennou komisi, která bude logo vybírat. Kromě Baxy v ní bude primátor Martin Zrzavecký (ČSSD), město bude zastupovat ještě grafik Jan Košťál a výtvarník Karel Syka. Zbývající pětici tvoří odborníci počínaje Josefem Mišterou, děkanem plzeňské fakulty umění a designu, až po Markétu Chaloupkovou, ředitelku strategie a marketingové komunikace agentury Czech Tourism.
„Porota bude spolupracovat i na stanovení podmínek soutěže – ta by měla být vypsána v únoru nebo březnu,“ upřesnil Baxa, podle něhož město navíc přímo osloví některé vytipované tvůrce. Z uchazečů, kteří splní kvalifikační podmínky, pak porotci do druhého kola soutěže vyberou pět finalistů.
Ivan Blažek
5.2.2016, Právo, str. 10, Jihozápadní Čechy