Topkaři kritizují způsob informační kampaně města k referendu
Představitelům TOP 09 se příliš nezamlouvá forma a ani obsah informační kampaně, kterou spustilo vedení města Plzně před referendem o osudu obchodního centra Corso Americká. Podle slov Ondřeje Ženíška, předsedy Kontrolního výboru ZMP není kampaň korektní a objektivní. Očekává se, že o kampani města se bude bouřlivě diskutovat na posledním letošním jednání zastupitelstva, které se uskuteční příští týden 13. prosince.
Vedení města bude nyní prostřednictvím letáků formátu A5 vhazovaných do poštovních schránek a vylepených v prostředcích MHD, informovat občany, co bude muset učinit za opatření, pokud v referendu zvítězí otázka ANO. To znamená, že by mělo město bezodkladně podniknout veškeré kroky v samostatné působnosti, aby nemohlo dojít k výstavbě obchodního zařízení na místě bývalého DK Inwest.
„Letáky s černošedým orámováním vypadají spíše jako parte. Představovali jsme kampaň tak, že letáky budou velikosti běžné novinové dvoustrany, z jedné strany měl být názor města a z druhé strany se měl poskytnout také prostor k vyjádření zastáncům referenda a odpůrcům stavby obchodního centra. Ve finále dostanou lidé do rukou jen maličký leták, kde je vedení města pouze straší na téma, co se může stát, pokud v referendu odpoví ANO. Tyto maličké letáky navíc lidé snadno přehlédnou v současné záplavě komerčních letáků, které denně dostávají do svých schránek,“ uvedl zastupitel Ondřej Ženíšek (TOP 09).
Zastupitel Ženíšek byl spokojen jen s cenou 200 tisíc korun, kterou město vynaložilo na celou kampaň zahrnující tisk letáků, jejich vyvěšení v prostředcích MHD a dva pronájmy sálu v Měšťanské besedě pro diskusi s obyvateli města.
Vedle kampaně města připravuje svoji kampaň k referendu také jeho přípravný výbor. Od příštího pondělka budou aktivisté působit na Plzeňany v ulicích prostřednictvím letáků, debat, informačních stánků a proběhne i koncert pro referendum. Na rozdíl od města hodlají aktivisté investovat do své kampaně ještě o 100 tisíc korun více, tedy kolem 300 tisíc korun.
Regionpodlupou.cz | Richard Beneš