Tachov se vrací zpátky na D5
TOP 09 záležitost projednala na Ministerstvu dopravy ČR. Do měsíce by se měl nápis TACHOV vrátit zpět na ceduli.
„Projednal jsem věc s náměstkem ministra dopravy Tomášem Kaasem, pod jehož agendu věc spadá. Bude udělána kompromisní tabule, na které bude Tachov i všechny ostatní cíle uvedeny (pozn. tedy i M.Lázně, aj.), ale budou vždy dva cíle v jednom řádku. Proces vyřízení již běží. Doufám, že zhruba za měsíc by nová tabule měla být instalovaná. Mám osobní příslib, že to dají do pořádku," uvedl k tomu František Laudát.
K podobě nové cedule pak dodal : „ V naší republice je sice zvykem, že jsou na ní maximálně 3 cíle, neboť psychologové tvrdí, že řidiči stejně více nepřečtou. V sousedním Německu a jinde ale tohle neplatí." Plzeňská TOP 09 tak dostála svým proklamacím, jež avizovala po protestním happeningu, který nedávno zorganizovala přímo u inkriminovaného sjezdu.
„ Je dobře, že celá záležitost okolo zmizení Tachova z dálničních ukazatelů nezapadla a to i díky přispění protestu TOP 09 a následným krokům našeho poslance Laudáta. Tachov si zaslouží nejen místo na dálniční tabuli, ale především místo v seriozních úvahách o podpoře zaměstnanosti. Řada politiků spojuje s oblastí Tachovska pouze volební sliby. TOP 09 předvedla, že i ty malé se dají splnit. Někdy je zkrátka třeba aby i konzervativci vyšli do ulic," komentoval záležitost místopředseda krajské organizace TOP 09 zároveň volební manažer Plzeňského kraje Tomáš Jílek.
Plzeňská TOP chápala boj za znovu umístění Tachova zpátky na D5 hlavně v souvislosti s všeobecnou podporou zaměstnanosti ve zdejším regionu. Vytvoření jednoho nového pracovního místa na zelené louce stojí více než 1.800.000 Kč. A na Tachovsku jich vznikají desítky. Soukromí investoři, kraj, stát, ti všichni se musí snažit smazat rozdíl mezi Tachovem a zbytkem kraje. „Naproti tomu nám statistická data říkají, že v uplynulém roce se v ČR turisté zdrželi průměrně tři dny a za tu dobu zde utratili částku okolo deseti tisíc korun. Počet přenocování navíc již třetím rokem klesá. Do tohoto jasného nepoměru, se pak vložilo Ministerstvo dopravy a rozhodlo (pozn. o vymazání Tachova a umístění pouze Mariánských Lázní)," uvedl při dubnovém protestu T.Jílek.
Tachovský region je dlouhodobě opomíjený a zanedbávaný. V posledních letech sem stát investuje stovky milionů korun na podporu pracovních příležitostí, rozvoj infrastruktury, vylepšení životních podmínek. Dálnice je snad jedinou předností, kterou se Tachov, jako sídelní město regionu, může pochlubit. Logické tedy je, že na klíčovém sjezdu z dálnice, v oblasti plné průmyslových zón, najdete jako první uveden tento důležitý cíl. Cíl mnoha kamionů, osobních aut, dodávek a všech dopravních prostředků, které sem směřují za prací, obchodem a mnoha dalšími účely.