Nevíme, jak vyúčtovat kampaň Zemanovců s Kalouskem, žertuje TOP 09
Vedení TOP 09 přiznalo problém s transparentním financováním volební kampaně. Neví, jak do účetnictví zanést plakáty Zemanovců. Ty se týkají místopředsedy TOP 09 Miroslava Kalouska. Strana se tak s nadhledem postavila k negativní kampani SPOZ. Paradoxem je, že vlastní billboardy ještě nemá.
Místopředseda TOP 09 Marek Ženíšek uvedl, že strana má jediný problém s transparentním financováním voleb. "Nevíme si rady, jak zanést do našeho účetnictví reklamu ze strany SPOZ, která zaplavila Českou republiku. Přímo tam podporují našeho prvního místopředsedu Miroslava Kalouska," řekl.
"Chtěli bychom požádat volebního manažera SPOZ, aby nám zaslal aspoň přesný počet těchto reklamních ploch, abychom mohli řádně zanést do transparentního účtu jako nepeněžitý dar," dodal Ženíšek.
Billboardy SPOZ s nápisem "stop Kalouskovi" se objevily už v srpnu. Paradoxně jsou zatím jediné, kde se o TOP 09 nějak mluví. "Naše bilboardy se objeví 1. října ," slíbila mluvčí strany Martina Týblová. Strana si zaplatí i reklamu v tisku a další prvky kampaně tak, aby působila nejsilněji před vlastními volbami.
TOP 09 kampaň zahájila v pátek jako jedna z posledních. Její předseda a lídr pražské kandidátky Karel Schwarzenberg spolu s místopředsedou strany Miroslavem Kalouskem vyrazili na cestu po Praze tramvají (více o zahájení kampaně zde).
Už tehdy mluvčí upozornila, že billboardy nebudou v kampani stěžejní. Více se strana bude soustředit na sociální sítě a kontaktní kampaň. "Ta se nám osvědčila už v případě prezidentské volby a i nyní, po akcích v Praze, Liberci nebo Jablonci, na ni máme velmi příznivé ohlasy," řekla Týblová.
TOP 09 do volební kampaně investuje 50 milionů korun, z toho 30 milionů půjde z vlastních zdrojů, se zbytkem pomůže překlenovací úvěr. Podobný rozpočet má ODS, naopak ČSSD plánuje utratit zhruba 90 milionů.