Poslanec Cempírek vystoupil na valné hromadě Svazu dopravy ČR
Svaz dopravy ČR bilancoval svoji roční práci na valné hromadě, která proběhla dne 1. března 2011 v Praze v Hotelu Olympik.
Prezident Svazu dopravy pan Ing. Jaroslav Hanák ve svém vystoupení zhodnotil politické změny a události, jež výraznou měrou ovlivňovaly podnikání v oboru doprava. Dále se zaměřil na podnikání v jednotlivých oblastech dopravy. Vývoj v regionální dopravní obslužnosti i ve sféře městské hromadné dopravy je stabilizován, v některých krajích došlo k dílčímu finančnímu posílení, pozitivně lze hodnotit v několika krajích i nastartování obnovy vozového parku z peněz EU pomocí ROP. Bohužel Ministerstvo dopravy tento program nezodpovědně pro letošní rok zrušilo.
V nákladní silniční dopravě od druhého pololetí se dařilo lépe díky oživení trhu v řadě oblastí průmyslu, dokonce s nepatrným navýšením cen, ale samozřejmě nedostatečným k růstu cen pohonných hmot nebo zpevňování koruny vůči euru.
V železniční osobní dopravě byly podepsány desetileté smlouvy mezi kraji a Českými drahami a.s., které zklidnily stav na železnici a vytvořily prostor pro konkurenční prostředí. V nákladní přepravě je situace složitější s ohledem na rozsáhlé personální změny. Kombinovaná přeprava se pozitivně vyvíjí, i když výrazná podpora slibovaná ze strany státu není naplňována. Kladně je hodnocen vznik živé dopravní cesty na železnici, čímž vzniknou jasnější pravidla pro konkurenceschopnost.
V závěru svého vystoupení podrobil ostré kritice předloženou Superstrategii dopravy do roku 2025 – Green Paper, která není v souladu se strategickým materiálem zpracovávaným poradním orgánem vlády NERV a schválenou Dopravní politikou na léta 2007-2013.
Na valné hromadě vystoupil s krátkým příspěvkem také poslanec TOP09 Václav Cempírek, ve kterém zhodnotil význam dopravy pro národní hospodářství, provedl srovnání vývoje výkonů v dopravě v ČR se zeměmi EU15 a EU27. Dále se zaměřil na nedostatky v jednotlivých oblastech dopravy a na osvětu spojenou se vznikem veřejných logistických center, nebo-li center nákladní dopravy. V závěru též zhodnotil Superstrategii dopravy do roku 2025. „Vznik Superstrategie dopravy považuji za dobrý krok, chybí jí ale větší provázanost s Dopravní politikou ČR. Domnívám se, že pokud dojde k nápravě této záležitosti, bude tento dokument velmi prospěšným materiálem pro udržení a další rozvoj dopravní infrastruktury u nás“, říká Cempírek.