Čtyřpruh u Parama bude hotov v listopadu

Dlouholetá snaha politiků TOP 09 zbavit silnici I/37 kolon, vznikajících u podniku Paramo, začíná přinášet ovoce. Klíčová dopravní tepna v Pardubicích se mění přímo před očima řidičů už dva roky. Stavba čtyřpruhu je hotová ze tří čtvrtin, do plného provozu jej silničáři uvedou v listopadu.

9. 6. 2017

Kosmetické dodělávky za provozu sice potrvají ještě do konce ledna 2018, poslanec za TOP 09 Jiří Skalický však již nyní mluví o úspěchu: „O zařazení stavby do rozpočtu Státního fondu dopravní infrastruktury jsme v Poslanecké sněmovně usilovali několik funkčních období. Už jen dostat do státního rozpočtu jediný „řádek“ a v něm první desítky milionů na přípravu bylo náročné. Navíc se situace komplikovala a tento řádek byl několikrát v ohrožení. Proto jsem rád, že se vše nakonec podařilo, připomíná Jiří Skalický.

O výstavbu čtyřpruhu se zajímá od dob jejích příprav. Dokonce stavbu pravidelně navštěvuje a sleduje, jak práce postupují. Před pár dny například v doprovodu radního města Pardubice za TOP 09 Libora Slezáka.

„Náklady na stavbu této etapy jsou kolem 400 milionů korun. Výdaje jsou vyšší kvůli nutnosti udržet trvalý provoz na komunikaci i na hlavním železničním koridoru Česká Třebová - Praha. Pokud by se mohlo stavět za úplné uzavírky, ušetřili bychom nejen třetinu nákladů, ale i doby – to znamená téměř 150 milionů korun a rok času. Nicméně tento dopravní uzel je pro Pardubice natolik klíčový, že o úplné uzavírce nelze ani chvilku přemýšlet, dodává Jiří Skalický.

Na své nedávné exkurzi na stavbu čtyřpruhu si poslanec Skalický prohlédl nový most, sjezd k supermarketu Lidl i připravovanou cyklostezku. Ta by společně s připojovacím pruhem od Dukly na Hradec měla být otevřena do konce června. Hlavním cílem této stavební sezony je postavit nový most na místě starého.

„Zaujala mě jedna perlička. Kvůli stavbě je pod mostem beznapěťová zóna. Takže vlaky jedoucí z hlavního nádraží musí vyvinout dostatečnou rychlost, aby tento asi 70 metrový úsek překonaly v podstatě setrvačností. Po tomto zjištění jsem si uvědomil, že vlaky, které jedou na nádraží z východu, raději zastavují hned zkraje nástupiště, dodává poslanec Jiří Skalický.

Stavba s názvem I/37 Pardubice – Trojice tvoří hlavní část kapacitního průtahu městem ve směru sever – jih. Ulehčí zejména řidičům jedoucím ve směru od Hradce Králové do Chrudimi či Přelouče. Komunikace je klíčová nejen pro samotnou krajskou metropoli, ale je i zásadní dopravní tepnou, která propojuje dálnici D11 s územím Pardubického kraje.

Ondřej Müller, krajský manažer

Štítky
Chcete ZNÁT nejnovější TOP zprávy?
odebírejte náš
newsletter
TOP 09
Děkujeme