Jesenická škola usiluje o lepší pověst

19. 10. 2017

Ani po více než deseti letech nevzala veřejnost ani učitelé sloučenou základní školu v Jeseníku za svou. Ukázala to nedávná analýza. Důsledkem může být, že velká část žáků při přestupu na druhý stupeň odchází do sousedních obcí. 
Analýzu a ekonomický audit zadalo město v uplynulých měsících. Výsledek jeho představitele nepotěšil. „Auditoři shledali chyby v koncepci vedení školy. 

Problémem je komunikace mezi jednotlivými budovami, učitelé se málo potkávají. Škola nemá vizi, kam směřovat. Dost tu chybí i povědomí, že jsme jedna škola, i když máme tři budovy,“ popsala místostarostka Jeseníku Zdeňka Blišťanová některé z problémů, na něž analýza ukázala. I ředitel školy Svatopluk Sekanina potvrdil, že zásadním problémem se ukázala komunikace mezi pedagogy a vedením i učiteli navzájem. „Dáváme to za příčinu mimo jiné tomu, že škola má tři pracoviště. Není to výmluva, je to podle mě objektivní důvod,“ řekl muž, který instituci vede od roku 2014. 

Školu tvoří tři pracoviště. Do páté třídy chodí žáci na ulici Průchodní a Boženy Němcové, od šesté pak na Nábřežní. Právě při přechodu z prvního na druhý stupeň mnoho žáků odchází. 

A to nejen na nižší gymnázium, ale i do okolních vesnic. Volí zejména školu v České Vsi. Děti ze sídliště Pod Chlumem to do ní mají ostatně blíž než na druhý stupeň na opačném kraji města. 
„Myslím si, že je to pověstí, kterou druhý stupeň získal před deseti lety a kterou se nám nepodařilo změnit. Kvalitou výuky to není. Úspěšnost u přijímaček máme výbornou. Když už sem navíc děti nastoupí, odliv je minimální,“ uvažuje ředitel Sekanina. 

Řada lidí má jesenickou základku v povědomí stále jako tři samostatné školy. 
Vedení školy i města to chce změnit. „Bylo doporučeno, aby učitelé z druhého stupně chodili více učit na první stupeň, víc by mělo být i společných akcí. Také žáci z prvního stupně by měli chodit na některé předměty na druhý stupeň, aby tu školu vzali za svou,“ řekla místostarostka Blišťanová. 

V Jeseníku původně existovaly tři samostatné základní školy. Pro řadu učitelů i rodičů bylo sloučení v roce 2006 hodně emotivní, při některých jednáních došlo i na facky. 
„Ubývali žáci a fungovat musely všechny tři budovy, protože byly zatíženy dotacemi. Proto se rozhodlo o zřízení jedné velké školy. 

Jevilo se to jako úsporná varianta,“ řekl Petr Procházka, který se krátce po sloučení stal starostou. 
Podle něj by město velikosti Jeseníku mělo mít dvě školy s alternativním zaměřením. 
Zpětné dělení se však nechystá. „Sami pedagogové už žádnou změnu nechtějí,“ uzavřela místostarostka Blišťanová. 

Zdroj:Šumperský a jesenický deník

Datum vydání:13.10.2017

Štítky
Chcete ZNÁT nejnovější TOP zprávy?
odebírejte náš
newsletter
TOP 09
Děkujeme