Pavera: Zařízli nás, ale my se nenecháme
Herbert Pavera
Už na podzim by v Přívoze mělo stát nové outletové centrum, vůbec první v Moravskoslezském kraji. Doprava k němu je ale naplánována velice nešťastně. Zajišťovat ji má již nyní zoufale přetížená I/56. Rozhořčení starostové obcí Opavska proto spojili síly a začali jednat. Prosadit chtějí nejen jiné dopravní řešení, ale také výstavbu přeložky zmíněné silnice.
Zatímco milovníci výhodného nakupování outletové centrum netrpělivě očekávají, starostové obcí na Opavsku, které leží poblíž silnice I/56, si zoufají. Jestliže výstavba dopravního napojení centra proběhne na základě současných plánů, bude podle nich doprava na I/56 kolabovat. Outletové centrum má vyrůst mezi Petřkovicemi a Přívozem, na volné ploše mezi řekou Odrou a dálnicí D47. Tedy i v bezprostřední blízkosti Hlučínské ulice (I/56). Společnost TK Development, která bude centrum stavět, si mne ruce. Po zmíněných silničních tepnách denně projede na šedesát tisíc aut, o potenciální zákazníky tedy nebude nouze.
Investor šíří lživou vizualizaci
Investor sice chtěl outletové centrum napojit přímo na dálnici, Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) to ale nepovolilo. „Okružní křižovatka, přes kterou chtěl investor napojení na dálnici řešit, neumožňuje doplnění paprsku pro obchodní centrum. Došlo by tak k obsazení místa, se kterým se počítá pro obchvat I/56,“ vysvětlila tisková mluvčí ŘSD Nina Ledvinová. Přestože si je TK Development této skutečnosti vědom již od loňska, dál šíří vizualizaci s napojením centra na dálnici, čímž udržuje veřejnost v omylu. Ve skutečnosti má dopravu zajišťovat Hlučínská ulice. Investor spolu s ŘSD slibuje upravit její nejproblematičtější místa tak, aby se její průjezdnost nezhoršila, ale naopak ještě zlepšila.
Pavera: Doprava bude kolabovat i mimo špičku
Tomu však starostové obcí na Opavsku, kterých se už nyní provoz na I/56 bolestně dotýká, nevěří. „Za dané situace bude doprava kolabovat i mimo špičku. Vždyť tam má být na osm set parkovacích míst,“ konstatoval předseda Sdružení obcí Hlučínska (SOH) a starosta Bolatic Herbert Pavera. Zabránit výstavbě outletového centra starostové nemohou, investor už má stavební povolení. S rukama v klíně ale na katastrofu čekat nehodlají. V SOH se rozhodli proti zamýšlenému řešení dopravy vytáhnout do boje. „Budeme jednat s ŘSD. Chceme vědět, proč nesouhlasí s napojením outletového centra na dálnici. Podle našeho názoru by se to dalo s novou I/56 skloubit,“ uvedl Pavera.
Zatímco milovníci výhodného nakupování outletové centrum netrpělivě očekávají, starostové obcí na Opavsku, které leží poblíž silnice I/56, si zoufají. Jestliže výstavba dopravního napojení centra proběhne na základě současných plánů, bude podle nich doprava na I/56 kolabovat. Outletové centrum má vyrůst mezi Petřkovicemi a Přívozem, na volné ploše mezi řekou Odrou a dálnicí D47. Tedy i v bezprostřední blízkosti Hlučínské ulice (I/56). Společnost TK Development, která bude centrum stavět, si mne ruce. Po zmíněných silničních tepnách denně projede na šedesát tisíc aut, o potenciální zákazníky tedy nebude nouze.
Investor šíří lživou vizualizaci
Investor sice chtěl outletové centrum napojit přímo na dálnici, Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) to ale nepovolilo. „Okružní křižovatka, přes kterou chtěl investor napojení na dálnici řešit, neumožňuje doplnění paprsku pro obchodní centrum. Došlo by tak k obsazení místa, se kterým se počítá pro obchvat I/56,“ vysvětlila tisková mluvčí ŘSD Nina Ledvinová. Přestože si je TK Development této skutečnosti vědom již od loňska, dál šíří vizualizaci s napojením centra na dálnici, čímž udržuje veřejnost v omylu. Ve skutečnosti má dopravu zajišťovat Hlučínská ulice. Investor spolu s ŘSD slibuje upravit její nejproblematičtější místa tak, aby se její průjezdnost nezhoršila, ale naopak ještě zlepšila.
Pavera: Doprava bude kolabovat i mimo špičku
Tomu však starostové obcí na Opavsku, kterých se už nyní provoz na I/56 bolestně dotýká, nevěří. „Za dané situace bude doprava kolabovat i mimo špičku. Vždyť tam má být na osm set parkovacích míst,“ konstatoval předseda Sdružení obcí Hlučínska (SOH) a starosta Bolatic Herbert Pavera. Zabránit výstavbě outletového centra starostové nemohou, investor už má stavební povolení. S rukama v klíně ale na katastrofu čekat nehodlají. V SOH se rozhodli proti zamýšlenému řešení dopravy vytáhnout do boje. „Budeme jednat s ŘSD. Chceme vědět, proč nesouhlasí s napojením outletového centra na dálnici. Podle našeho názoru by se to dalo s novou I/56 skloubit,“ uvedl Pavera.
V rámci sdružení byla také vytvořena komise, jejímž úkolem bude tlačit na krajské i státní orgány ve věci přeložky I/56. „Co se nové I/56 týče, zařízli nás politici již v polovině devadesátých let. Tehdy se rozhodlo o výstavbě nové I/11, přičemž zatímco její stavba se ještě potáhne, naše cesta by byla již dávno hotová. Ministr Ťok nám již dva roky slibuje, že se s naší situací přijede seznámit, zůstává ale jen u slibů. Nyní už se ale odbývat nenecháme,“ řekl rezolutně Pavera. Komisi tvoří starostové Kravař, Hlučína a Dolního Benešova, tedy obcí, kterých se hustý provoz na I/56 nejvíce dotýká, dále starostka Strahovic, která je architektkou, a sám bolatický starosta Pavera.
Zdroj:REGION OPAVSKODatum vydání:9.1.2018 Rubrika / pořad:ZpravodajstvíStrana / zpráva02Autor:(niki)
Chcete ZNÁT nejnovější TOP zprávy?
odebírejte náš
newsletter
Děkujeme