Velikonoční výzdoba v Opavě

7. 4. 2021
Pomineme-li, že tato infantilní kýčovitá velikonoční výzdoba rozhodně nekultivuje vkus dětí, postrádá také interaktivitu a tvořivost. Je statická a jediné, co můžete udělat, je vyfotit se ze zajícem, u vajec nebo u slepic. 
To by se dalo ještě odpustit, ale neodpustitelné je, že tato velikonoční "nádhera" stála městskou kasu 350 000 Kč. Za zlomek této ceny se dala vymyslet skvělá kultivovaná zábava, tak jak to umí Středisko volného času v Opavě, které připravilo v Kylešovicích Putování  za velikonočním zajíčkem. Za tuto aktivitu patří Středisku veliký potlesk, je to pro děti zábavné, přibližuje velikonoční tradice a děti s rodiči si užijí krásnou procházku v přírodě.
Začnete-li pátrat po tom, kdo stojí za velikonočním zajícem u Hlásky a další "parádou", zjistíte, že celá velikonoční iniciativa vzešla od jediného člověka, a to od pana primátora. Další emoce a nedůvěru budí fakt, že zakázku na velikonoční výzdobu Opavy získala firma bratra bývalé zastupitelky za hnutí ANO.
A to je podstata problému - předražená, kýčovitá výzdoba s minimálním přínosem pro děti a způsob výběru dodavatele, a to vše je dílo jednoho člověka. Je to příběh o aroganci moci,  příběh o člověku, který rozhoduje sám a nepřemýšlí o přínosu pro ostatní.  Primátor by měl být člověk, který je osobnostně, komunikačně a lidsky kompetentní, kulturní, morální a s přesahem. Takový primátor by využil potenciál našich základních škol, ZUŠ nebo Střední školy průmyslové a umělecké, jejichž skvělí pedagogové by připravili se svými žáky smysluplné velikonoční aktivity pro děti a kultivovaly jejich umělecké cítění. A bylo by to téměř zadarmo a ku prospěchu všem.
Inu není zajíc jako zajíc...
 Velikonoční výzdoba Opava_zajíc

Monika Klapková

Zastupitelká města Opava 

Chcete ZNÁT nejnovější TOP zprávy?
odebírejte náš
newsletter
TOP 09
Děkujeme