Proč musí tramvaj zůstat
Město Jablonec v minulém volebním období připravilo prodloužení tramvajové tratě na nový terminál všech druhů dopravy v centru města. Zároveň s tím společně s Libercem a Libereckým krajem participovalo na modernizaci meziměstské tramvajové trati, která by zahrnovala také prodloužení do Jablonce (o tichosti moderních tramvajových tratí jsme už psali). Na prodloužení a modernizaci by město Jablonec vydalo investici 53 milionu korun. Celková investice ve výši cca 1 mld. Kč je dotovaná 300 miliony korun z fondů EU.
Bohužel nedávné vedení natolik zaujaté detaily smluv a kontrolou již kontrolovaného propáslo termíny na získání všech nutných povolení. Tím pádem také hrozí vrácení dotace na předchozí etapu modernizace (Měnírna - Brandl), tj. 183 milionů korun. Zároveň by hrozila vratka i dalších stovek milionů použitých na postupnou modernizaci úseku Fügnerova - Vratislavice n. N. výhybna, neboť podmínkou těchto dotací bylo, že jde o meziměstské spojení a DPMLJ se zavázal, že bude s modernizací pokračovat až do Jablonce.
Myslíme si, že je lepší 53 milionu investovat, než 300 milionů vracet.
A proč tolik bojujeme o tramvaj? Spoustu výhod naleznete v tomto dokumentu: https://1url.cz/HMnRC
Ondřej Bašus, předseda RO TOP 09 Jablonec nad Nisou