Kraj ovlivňuje náš život, víc než si myslíte
Liberecký kraj ovlivňuje náš život na každém kroku v několika základních směrech: dopravní infrastrukturou včetně dopravní obslužnosti, sociální politikou, speciálním školstvím a rozvojovými regionálními programy. Nejdůležitějším je však
jednoznačně: STŘEDNÍ ŠKOLSTVÍ
Jsem přesvědčen, že střední školství vždy bylo a do budoucna musí být opět nejdůležitějším pilířem přípravy na život.
Proto již dnes pracuji na detailní analýze kapacit trhu práce v Libereckém kraji, která nám ukáže, jaké obory jsou na školách potřeba. Školství musí reflektovat potřeby zaměstnavatelů, aby i oni měli zájem podílet se na podpoře škol, které se pak lépe vyrovnají s výkyvy počtu studentů. Úroveň škol nesmí záviset jen na nepřízni demografického vývoje. Jako nástrojař vím, jak moc je potřeba navázat vzdělání na poptávku trhu.
Díky těsné spolupráci budou mít zaměstnavatelé zájem zaměstnat šikovné studenty, kteří ihned po studiu neskončí na úřadech práce. Spolupráce se zaměstnavateli je nejpřirozenější cestou jak dostat do škol moderní technologie, postupy a pracovní návyky tolik potřebné pro dnešní moderní průmysl.
Priority pro střední školství
- vyhodnocení potřebnosti stávajících a nových studijních oborů
- modularizace výuky na školách a zvýšení atraktivnosti potřebných učebních oborů
- zapojení soukromého sektoru do přípravy nových či upravených studijních oborů
- provázání nabídky středoškolských oborů s uplatněním absolventů v praxi
- využití kapacit středních škol pro rekvalifikace a projekty celoživotního vzdělávání
- zapojení aktivních důchodců pro předávání praktických zkušeností při výuce na středních školách, zejména pak v řemeslných oborech
- trvalé vzdělávání pedagogických pracovníků formou pracovních a odborných vzdělávacích stáží
- maximální zapojení středních škol do vzájemných soutěží, zejména v technických oborech
- osmiletá gymnázia pouze výběrovou možností vzdělávání talentovaných žáků
Petr Pošmourný, předseda RV TOP 09 Jablonec nad Nisou,
Kandidát č.6 pro krajské volby za TOP 09.